تجاوز وحشیانه و قتل؛ عاقبت خبرنگار افشاکننده مفاسد اقتصادی در بلغارستان

کدخبر: ۲۴۳۶۹۶
اقتصادنیوز: یکی از خبرنگاران مشهور بلغارستانی که تلاش داشت درباره فساد مالی مرتبط با کمک‌های خارجی به این کشور گزارش‌هایی را تهیه کند، مورد تجاوز قرار گرفته و به قتل رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ویکتوریا مارینووا، خبرنگار و مجری تلویزیون بلغارستان، پس از تجاوز به قتل رسیده است. جسد او در پارکی پیدا شده است. مارینووا در حال تهیه برنامه‌ای درباره فساد مالی در بلغارستان در ارتباط با کمک‌های مالی اتحادیه اروپا بود.

جسد ویکتوریا مارینووا، مجری یکی از برنامه‌های تلویزیونی انتقادی بلغارستان، در نزدیکی شهر روسه پیدا شد. این خبرنگار 30 ساله شبکه TVN  پس از این که مورد تجاوز قرار گرفته به قتل رسیده است. دادستان شهر روسه گفت که پلیس بلغارستان در حال بررسی دلایل و انگیزه این قتل و تجاوز است.

به نوشته دویچه‌وله، آخرین برنامه تلویزیونی مارینووا درباره فساد مالی در بلغارستان و سوءاستفاده از کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به این کشور بود. در آخرین برنامه تلویزیونی او دو خبرنگار بلغاری و رومانیایی شرکت کرده بودند که تحقیقاتی را در باره تقلب‌های مالی و استفاده غیرقانونی سیاستمداران این دو کشور از صندوق اتحادیه اروپا انجام داده بودند. این برنامه مورد توجه زیادی قرار گرفت. دو خبرنگار شرکت‌کننده در این برنامه پس از شرکت در برنامه تلویزیونی مارینووا از سوی افرادی ناشناس تهدید شدند. 

به گفته پلیس بلغارستان هنوز مشخص نیست که انگیزه قتل مارینووا به دلایل حرفه‌ای بوده یا شخصی و یا اتفاقی رخ داده است. گفته می‌شود که یک بیمارستان روانی بزرگ در نزدیکی محل پیدا شدن جسد این خبرنگار قرار دارد. 

تجاوز وحشیانه و قتل

بنا به گزارش تلویزیون بلغارستان جسد مارینووا روز شنبه ششم اکتبر (14 مهر) در پارک جنگلی واقع در نزدیکی رودخانه دانوب، در حومه شهر روسه پیدا شده است. روزنامه‌های بلغارستان گزارش داده‌اند که فرد یا افراد ناشناسی این خبرنگار را ابتدا مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار داده و سپس خفه کرده‌اند. قاتل یا قاتلان وسایل شخصی و تلفن همراه مارینووا را با خود برده‌اند.

ملادن مارینوف، وزیر کشور بلغارستان، این خبر را تایید کرده است. بویکو بوریسف، نخست وزیر بلغارستان، گفت که بهترین بازرسان جنایی و جرم‌شناسان این کشور وظیفه روشن کردن انگیزه قتل و شناسایی قاتل یا قاتلان این خبرنگار را برعهده گرفته‌اند.

روزنامه‌نگاران بلغارستان از پلیس این کشور خواسته‌اند که از جان خبرنگاران همکار مارینووا حفاظت کنند.

در یک سال گذشته این سومین مورد قتل خبرنگاران در اتحادیه اروپاست. پیش از این دافنه کاروانا والیسیا، خبرنگار تحقیقی معروف مالت در پی انفجار بمبی که در خودروی او کار گذاشته شده بود کشته شد. یان کوچیاک، خبرنگار اسلواکی نیز به ضرب گلوله به قتل رسید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید