اقتصادی ترین تلفن هوشمند حال حاضر بازار +عکس و مشخصات

کدخبر: ۲۴۳۷۷۹
اقتصاد نیوز: کم هزینه ترین و اقتصادی ترین گوشی هوشمند فعلی بازار های جهان معرفی شده است.
اقتصادی ترین تلفن هوشمند حال حاضر بازار +عکس و مشخصات

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، آنر 7S یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی‌های تولید شده توسط آنر محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی آنر 7S می‌پردازیم. همراه ما باشید.

آنر استاد ساخت گوشی‌های اقتصادی است و تاکنون مدل‌های گوناگونی از این رده را با توجه به سلایق مختلف روانه بازار کرده است. گوشی‌های اقتصادی برند آنر آنقدر پرطرفدار هستند که بسیاری، عمده دلیل محبوبیت این کمپانی را تولید و عرضه این سری محصولات می‌دانند.

آنر 7S گوشی جدیدی است که در حال حاضر اقتصادی‌ترین نمونه ساخته شده از سری جدید محصولات آنر محسوب می‌شود. این گوشی از نظر سخت افزار در رده نسبتا ضعیف قرار می‌گیرد و قیمت کم‌تری نسبت به اکثر رقبای هم رده خودش دارد. در ادامه این مطلب با بررسی آنر 7S همراه کلیک باشید.

 
 

مشخصات

شبکه GSM / HSPA / LTE
ابعاد 8.3 در 70.9 در 146.5 میلیمتر
وزن 142 گرم
جنس بدنه پلاستیک
اندازه نمایشگر 5.45 اینج
نسبت تصویری 18:9
نوع پنل IPS LCD
رزولوشن اچ دی پلاس
چگالی پیکسلی 295 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 73.8 درصد
نوع دوربین تکی
رزولوشن دوربین 13 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم لنز اصلی  f/2.2
رزولوشن دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم f/2.2
پردازنده 4 هسته‌ای
فرکانس پردازنده 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی
چیپست (Mediatek MT6739 (28 nm
حافظه داخلی 16 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100
سیستم عامل اندروید 8.1
رابط کاربری EMUI 8.0
ظرفیت باتری 3020 میلی‌ آمپر ساعت
قابلیت‌های دیگر وای فای، جی پی اس، پشتیبانی از کارت حافظه

طراحی

همانطور که انتظار داشتیم، در بدنه آنر 7S از شیشه و فلز استفاده نشده و آنر نمونه ارزان‌تر، یعنی پلاستیک را برای آن در نظر گرفت است. پلاستیک بکار رفته در ساخت این هندست بر خلاف اکثر گوشی‌های ارزان قیمت، کیفیت بالایی دارد؛ به طوری که از نظر ظاهر و حس القایی به فلز شبیه است. روی این قاب پلاستیکی شاهد محفظه‌ای برای قرارگیری دوربین و فلاش LED هستیم که دور تا دور آن برای زیبایی بیشتر، با فریم فلزی پوشیده شده است. در دو بخش بالایی و پایینی بدنه دستگاه خطوط آنتن قرار گرفته که در رنگ آبی (نمونه ای که به دست ما رسیده) به خوبی دیده نمی شود. به جز نام برند آنر و نوشته‌های مربوط به دستگاه، مورد دیگری در این بخش یافت نمی‌شود.

بررسی آنر 7S

با گذر از بدنه، به چهار لبه‌ کناری آنر 7S می‌رسیم که از نظر جنس و ظاهر به قاب دستگاه شبیه است. در این بخش شاهد قرارگیری دکمه‌های کنترل صدا و پاور در لبه سمت راست، محفظه سیمکارت و کارت حافظه در لبه سمت چپ، پورت micro USB و میکروفون در لبه پایینی و جک صوتی 3.5 میلی متری در لبه بالایی هستیم.

بررسی آنر 7S

از آنجایی که آنر 7S یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود، در بخش روبه‌رویی آن خبری از نمایشگر برش خورده یا بی حاشیه نیست و به جز استفاده از نسبت تصویری 18:9، نکته مورد توجهی وجود ندارد. حاشیه ایجاد شده در بالای صفحه نمایش که فضای نسبتا زیادی را اشغال کرده، از اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی، فلاش سلفی، سنسور مجاورت و چراغ اعلانات میزبانی می‌کند. در حاشیه پایینی دستگاه فقط نام برند آنر دیده می‌شود.

بررسی آنر 7S

گوشه‌های بدنه آنر 7S به صورت گرد طراحی شده تا راحت‌تر در دست جای گیرد و احساس خوبی را به کاربر القا کند. کار با گوشی و دسترسی به دکمه پاور هم با توجه به ابعاد مناسب دستگاه توسط یک دست راحت بوده و با مشکل خاصی از این نظر مواجه نمی شوید. همچنین از آنجایی که از پلاستیک برای بدنه گوشی استفاده شده، مواردی چون به جای ماندن اثر انگشت و سر خوردن از دست در آن مشاهده نمی‌شود.

صفحه نمایش

در این بخش از بررسی آنر 7S به نمایشگر آن می‌پردازیم. این گوشی به یک صفحه نمایش 5.45 اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس مجهز شده است. چگالی پیکسلی ایجاد شده در این نمایشگر 295PPI است که برای یک گوشی اقتصادی مناسب محسوب می‌شود. این نمایشگر مانند اکثر مدل‌های جدید موجود در بازار به صورت کشیده با نسبت تصویری 18:9 طراحی شده است.

بررسی آنر 7S

در منوی تنظیمات مربوط به صفحه نمایش بخشی برای تعیین دمای رنگ‌های به نمایش گذاشته وجود دارد که شما را به گرم‌تر یا سردتر کردن رنگ‌ها به صورت دستی قادر می‌سازد. در این منو قابلیت Eye comfort هم برای فعال سازی فیلتر نور آبی وجود دارد که در استفاده از گوشی در محیط‌های تاریک و هنگام شب به کار می‌آید.

طی بررسی آنر 7S با کنتراست و شارپنس پایین صفحه نمایش رو به رو شدیم که البته با توجه به قیمت پایینش می‌توان از این موارد چشم پوشی کرد. نمایش رنگ‌ها و میزان روشنایی در این دستگاه در حد مناسبی است و شما را راضی نگه می‌دارد.

دوربین

از آنجایی که تقریبا همه گوشی‌های جدید آنر از دوربین دوگانه بهره می‌برند، وجود دوربین تک لنز در آنر 7S (حتی با وجود پایین رده بودنش) باعث تعجب ما شد. این گوشی به یک سنسور 13 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار مجهز شده و قابلیت عکاسی و فیلمبرداری را به کاربر ارایه می‌کند. استفاده از دوربین تکی در آنر 7S به این معنا است که در این هندست خبری از قابلیت‌های عکاسی پرتره و واید اپرچر که پیش‌تر در محصولات آنر شاهد بودیم، نیست.

بررسی آنر 7S

در کنار لنز دوربین، یک عدد فلاش LED قرار دارد که فعال سازی آن در شرایط نوری نامناسب می‌تواند کاربردی باشد. فیلمبرداری توسط آنر 7S با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود.

دوربین سلفی این دستگاه با 5 مگاپیکسل رزولوشن فعالیت می‌کند. در کنار این لنز دوربین یک عدد فلاش LED هم قرار گرفته که برای ثبت تصاویر سلفی باکیفیت‌تر در محیط‌های کم نور به کار می‌آید. فیلمبرداری توسط دوربین سلفی هم مانند دوربین اصلی، با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود.

بررسی آنر 7S

رابط کاربری EMUI 8.0 – بررسی آنر 7S

رابط کاربری دوربین آنر 7S در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده و امکانات زیادی به کاربر ارایه نمی دهد. در برنامه دوربین آنر 7S مودهای مختلف Beauty ،Video ،HDR و پانوراما موجود است که با سوایپ به سمت راست می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. مود Beauty با هدف زیباسازی چهره به کار می‌آید و برای دوربین اصلی و سلفی قابل فعال سازی است. باقی مودها به جز HDR برای دوربین سلفی هم قابل استفاده هستند.

اما کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی و سلفی آنر 7S به گونه‌ای است که حین دیدن عکس‌ها، رده گوشی مدام به شما یادآوری می‌شود. با اینکه عکس‌های گرفته شده کیفیت قابل قبولی دارند، اما عملکرد ضعیف دستگاه از نظر فوکوس روی سوژه، تفکیک نور و سرعت رابط کاربری، آزار دهنده است. به طور کل طی بررسی آنر 7S در بخش دوربین به نکته قابل توجهی برنخوردیم که ما را به وجد آورد یا با خود بگوییم این ویژگی فراتر از انتظار ما بود! به زبان ساده، دوربین و امکانات آن دقیقا درخور یک گوشی با رده قیمتی پایین است.

سخت افزار

چیپست‌‌های مدیاتک به دلیل ارزان قیمت بودن معمولا گزینه‌‌‌ خوبی برای استفاده در گوشی‌های اقتصادی هستند. آنر هم با تکیه بر این موضوع، از چیپست مدیاتک MT6739 در آنر 7S استفاده کرده است. در این چیپست شاهد قرارگیری یک پردازنده 4 هسته‌ای هستیم که با فرکانس 1.5 گیگاهرتز فعالیت می‌کند.

با توجه به نوع پردازنده استفاده شده در آنر 7S، نباید از این دستگاه انتظار اجرای بازی‌های گرافیکی با دیتاهای سنگین داشت. همچنین گشت و گذار در محیط رابط کاربری آنر 7S کمی کند انجام شده و ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. اگر انتظارات شما از تلفن هوشمند پایین است و نمی‌خواهید انواع اپلیکیشن‌های سنگین را در دستگاه خود امتحان کنید، آنر 7s جواب نیازهایتان را می دهد.

در طی بررسی آنر 7S از اپلیکیشن‌هایی که این روزها میان کاربران بسیار محبوب هستند، استفاده کردیم و به تست سرعت و عملکرد گوشی پرداختیم. تمامی اپ‌ها با موفقیت در این دستگاه نصب شدند و سرعت قابل قبولی داشتند.

بررسی آنر 7S

رم در نظر گرفته شده برای این محصول، 2 گیگابایت است. این میزان حافظه رم بدان معناست که باید حواستان به تعداد اپلیکیشن‌های باز شده در پس زمینه باشد، چرا که عدم توجه به این موضوع روی عملکرد کلی دستگاه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

آنر 7S در یک نسخه با حافظه داخلی 16 گیگابایت معرفی شده است. شاید 16 گیگابایت فضایی کافی برای کاربر نباشد، اما پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 256 گیگابایت، دلیل خوبی برای نادیده گرفتن این محدودیت به شمار می رود.

مورد دیگری که در این بخش از بررسی آنر 7S می‌توان به آن اشاره کرد، وجود پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100 است. این پردازنده گرافیکی نیز قدرت چندان بالایی ندارد.

در ادامه برای بررسی آنر 7S از نظر قدرت سخت افزار، نتایج بنچمارک‌های بدست آمده توسط این دستگاه را برایتان قرار داده‌ایم:

بنچمارک AnTuTu 7.0

undefinedHonor 7AXiaomi Redmi Note 5A PrimeHuawei Y5 2018Honor 7SHuawei Y3 2018010,00020,00030,00040,00050,00060,00070,000
Powered By : click.ir

بنچمارک (3D Mark (1280×720 offscreen Ice Storm Unlimited Score

undefinedXiaomi Redmi Note 5A PrimeHonor 7AHonor 7SHuawei Y5 201802,0004,0006,0008,00010,00012,000
Powered By : click.ir

نرم افزار

آنر 7S به اندروید 8.1 که نسخه نسبتا جدید سیستم عامل گوگل به حساب می‌آید، مجهز شده و از اکثر قابلیت‌های جدید گوگل بهره می‌برد. آنر از رابط کاربری EMUI 8.0 برای شخصی سازی سیستم عامل استفاده کرده و امکانات بیشتری را نسبت به اندروید خام در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رابط کاربری EMUI ظاهر زیبایی دارد و طراحی بخش‌های مختلف آن با ظرافت بالایی انجام شده است.

علاوه بر ویژگی‌های ظاهری EMUI، اپلیکیشن‌های متعددی در آن به صورت پیش فرض قرار دارد که هر کدام در زمینه خاصی فعالیت می‌کنند. تعدادی از این اپلیکیشن‌ها قابلیت حذف شدن هم دارند و می‌توانید مواردی را که مورد نیازتان نیست، پاک کنید تا به فضای بیشتری در حافظه داخلی دست یابید. البته بهتر است بدانید برخی اپلیکیشن‌ها مانند Health ،Notepad و Mirror که در اکثر گوشی‌های آنر موجود بوده، در این رابط کاربری یافت نمی‌شود.

بررسی آنر 7S

رابط کاربری EMUI 8.0 – بررسی آنر 7S

در EMUI 8.0 امکانات زیادی برای شخصی سازی رابط کاربری موجود است. وجود بخش Theme یکی از این ویژگی‌های مهم برای شخصی سازی محسوب می‌شود که با آن می‌توان به دانلود و نصب تم‌های مختلف برای ایجاد تغییرات در ظاهر پرداخت.

از آنجایی که در آنر 7S از دکمه‌های ناوبری لمسی استفاده نشده است، شاهد قرارگیری آن‌ها به صورت نرم افزاری در رابط کاربری هستیم. در منوی تنظیمات امکان ایجاد تغییر در ترتیب قرارگیری دکمه‌ها موجود است.

صدا، قابلیت‌های خاص و باتری

آنر 7S از اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر اصلی استفاده می‌کند. صدای تولید شده توسط این اسپیکر حجم چندان بالایی ندارد و از نظر کیفیت هم در حد متوسطی قرار می‌گیرد. جای خالی قابلیت Histen برای شخصی سازی صدا و دسترسی به اکولایزر در این بخش بسیار حس می‌شود. علاوه بر این‌ها آنر در جعبه محصول هدفونی قرار نداده و شما باید آن را به صورت جداگانه برای دستگاه خود خریداری کنید.

بررسی آنر 7S

در آنر 7S قابلیت کاربردی خاصی وجود ندارد که آن را نسبت به سایر مدل‌های مشابه متفاوت کند. این گوشی حتی از سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره برای بازگشایی قفل دستگاه بهره نمی‌برد، به همین دلیل هم برای بازگشایی قفل آن باید از روش‌های قدیمی‌تری مانند گذاشتن رمز عبور، پترن و مواردی از این دست استفاده کنید.

گوشی آنر 7S از دو سیمکارت به صورت همزمان با کارت حافظه، وای فای، بلوتوث، جی پی اس و رادیو پشتیبانی می‌کند. همچنین اتصال کابل به این دستگاه با پورت micro USB انجام می‌شود.

بررسی آنر 7S

آنر 7S به یک باتری 3020 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که با توجه به اندازه نمایشگر، رزولوشن و سایر بخش‌های سخت افزاری آن، شارژدهی مناسبی را فراهم می‌کند. در منوی تنظیمات مربوط به باتری این دستگاه، دو گزینه معمولی و حرفه‌ای برای ذخیره انرژی و دسترسی به شارژدهی بیشتر وجود دارد. با فعال سازی حالت Ultra power saving عملکرد بیشتر بخش‌ها محدود شده و شما تنها قادر به انجام برخی کارهای پایه توسط گوشی خود خواهید بود.

بررسی آنر 7S

تنظیمات باتری – بررسی آنر 7S

 

بررسی

Honor 7S

8.1امتیاز

آنر 7S یک گوشی پایین رده است که نسبت به قیمتش، نکات مثبت زیادی دارد. از جمله ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به کیفیت ساخت بالا، باتری قدرتمند، رابط کاربری حرفه‌ای و پشتیبانی از دو سیمکارت اشاره کرد.

نقاط مثبت

  • کیفیت ساخت مناسب
  • شارژدهی مناسب
  • رابط کاربری با قابلیت‌های فراوان
  • قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا

نقاط منفی

  • دوربین می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد
  • موجود بودن تنها در یک نسخه با حافظه داخلی 16 گیگابایت

جمع بندی

  • طراحی9
     
  • صفحه نمایش8
     
  • دوربین8
     
  • سخت افزار8
     
  • نرم افزار9
     
  • باتری9
     
  • صدا و قابلیت‌های خاص6
     
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید