ترامپ: ایران اکنون برای ماندنش تقلا می‌کند و در شهرهایشان شورش رخ داده است!

کدخبر: ۲۴۳۸۰۲
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، در نشست خبری پذیرش استعفای نیکی هیلی به تکرار ادعاهای خصمانه علیه ایران پرداخت و مدعی شد: وقتی که ما روی کار آمدیم مسئله این بود که آنها در چه زمانی خاورمیانه را تصرف می کنند. آنها اکنون برای ماندنشان تقلا می‌ کنند! در ایران شورش‌هایی به وجود آمده و تورم آن‌ها رو به افزایش است.
ترامپ: ایران اکنون برای ماندنش تقلا می‌کند و در شهرهایشان شورش رخ داده است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست خبری پذیرش استعفای ناگهانی نیکی هیلی به خبرنگاران در راستای سیاست ایران‌هراسی ضمن تهدید خواندن ایران گفت: ایران همانند یک تهدید جدی بود.

وی با متهم کردن ایران به تلاش برای سلطه بر خاورمیانه گفت، «هنگامی که من آمدم، تنها این مسئله مطرح بود که آن‌ها چه زمان خاورمیانه را تصرف می‌کنند» و در ادامه سعی کرد چنین القاء کند که توانسته به اقتصاد ایران ضربه بزند و در اظهاراتی به دور از واقعیت شهرهای ایران را ناآرام نشان دهد و مدعی شد: «اما حال آن‌ها برای بقایشان می‌جنگند. در تمام شهرهایشان شورش رخ می‌دهد. تورمشان سر به فلک کشیده، اقتصادشان نابود شده است.»

رییس جمهور آمریکا بار دیگر امروز از برجام انتقاد کرد آن را مضحک خواند و در اظهاراتی واهی ادعا کرد: احتمالا زمانی بیایند و سعی کنند که توافقی جدیدی منعقد کنند؛ نه همانند آن توافق مضحکی که برایم غیرقابل قبول بوده است. باید ببینیم چه می‌شود. اما چه تفاوت‌هایی که از زمان آمدن‌مان در ایران حاصل شده است.

ترامپ ادامه داد: مایک پمپئو وزیر خارجه درباره کره شمالی که مشکلی مهلک بود، کارهای خوبی تا کنون به انجام رسانده است. این کشور دیگر آزمایش موشکی و هسته ای انجام نمی دهد. اکنون در سازمان ملل نیز رأی خوبی داریم. گروگان های خود را از کره شمالی بازگرداندیم؛ بدون اینکه ۱.۸ میلیارد دلار مانند دولت قبلی آمریکا پول پرداخت کنیم. من برای دیدار و وقت گذاشتن در این خصوص موافقت کرده ام؛ اما از زمان پایان مذاکراتمان (با کره شمالی) حدود ۳ ماه و نیم می گذرد و رسانه های می گویند که چه خبر است. هیچ موشکی درکار نیست و با رئیس «کیم» رابطه خوبی داریم. لذا پیشرفت خوبی در این مسیر داشته ایم.

ترامپ اعلام کرد: در طول ۲ یا ۳ هفته آینده و یا شاید زودتر جانشین نیکی هیلی را معرفی می کنم.

ترامپ درباره خاشقچی نیز گفت: تا کنون با عربستان در این باره رایزنی نداشته ام؛ اما این کار را انجام خواهم داد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: تبادلات ما با چین به ضرر ما بود، ما به بازسازی چین کمک کردیم. آن ها هم اکنون هم در موضوع تعرفه ها در حال تلافی هستند. چین می خواهد توافق کند؛ من می گویم که باشد؛ اما این مسیر راهی دو طرفه است که در طول ۲۵ سال گذشته یک طرفه بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید