فایننشال تایمز گزارش داد؛

تلاش اروپا برای عدم قطع ارتباط سوئیفت با ایران

کدخبر: ۲۴۳۸۰۷
اقتصادنیوز؛ روزنامه فایننشال تایمز نوشت: وزرای دارایی اتحادیه اروپا سعی خواهند کرد تا دولت آمریکا را متقاعد کنند تا ارتباط ایران با سیستم بین المللی پرداخت موسوم به سوئیفت را قطع نکند.
تلاش اروپا برای عدم قطع ارتباط سوئیفت با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ روزنامه فایننشال تایمز امروز سه شنبه نوشت: تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به طور ساختاری همکاری اقتصادی سایر کشور‌ها با جمهوری اسلامی را تغییر خواهد داد.

فایننشال تایمز افزود: وزرای دارایی اتحادیه اروپا تلاش خواهند کرد تا دولت آمریکا را متقاعد کنند تا ارتباط تهران با سیستم پرداخت سوئیفت را قطع نکند.

سوئیفت یک شبکه مالی بین المللی است که بیش از ۱۱ هزار بانک در بیش از ۲۰۰ کشور جهان عضو آن هستند.

یک دیپلمات اروپایی در این باره گفت: اگر بتوانید یک بانک را برای تحریم‌ها تعیین و مشخص کنید، هیچ نیازی نیست تا مجبور شویم سوئیفت را از ارتباط با ایران قطع کنیم.

این مساله‌ای است که وزرای دارایی اتحادیه اروپا قصد دارند در جریان دیدار با استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در حاشیه اجلاس سالیانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در اندونزی مطرح کنند.

پیش از این مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، همکاری‌های اقتصادی سایر کشور‌ها با تهران را به طور ساختاری تغییر خواهد داد.

پامپئو به این مساله اشاره نکرده است که آیا اگر مدیران سوئیفت همکاری خود با بانک‌های ایرانی را ادامه دهد، از سوی ایالات متحده با مجازات و تحریم‌هایی روبرو خواهند شد یا نه.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید