سناتور آمریکایی: عربستان رژیمی خودکامه است

کدخبر: ۲۴۳۸۱۵
یک سناتور دموکرات آمریکایی ضمن درخواست مجازات عاملان «قتل» خاشقچی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل سعود گفت که عربستان سعودی رژیمی خودکامه است که مخالفان خود را نمی‌پذیرد.
سناتور آمریکایی: عربستان رژیمی خودکامه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی امروز سه شنبه به مساله ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، برنی سندرز گفت که درباره پرونده خاشقچی با مسئولان سعودی صحبتی نکرده‌ است، اما این کار را خواهد کرد.

وی درباره اقدامات سرکوبگرانه سعودی‌ها گفت: محمد بن سلمان به دلیل روابطش با دولت ترامپ، احساس قدرت می‌کند.

سناتور آمریکایی خواستار محکومیت مساله ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول شد و گفت: تسامح آمریکا با محمد بن سلمان، عربستان سعودی را به ادامه ارتکاب جنایات و تجاوزات تشویق کرده است.

به گزارش الجزیره، سندرز افزود: ما می‌خواهیم حقیقت ماجرای مربوط به قتل خاشقچی مشخص و عاملان آن مجازات شوند.

او تاکید کرد، عربستان سعودی رژیمی خودکامه است که مخالفان خود را نمی‌پذیرد.

باب کورکر سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی هم دیروز در حساب توئیتری خود با اشاره به ماجرای ناپدید شدن معارض سعودی نوشت؛ فکر و ذهن ما با جمال خاشقچی و خانواده او و همچنین همکارانش در روزنامه واشنگتن پست است.

وی افزود: من درباره مساله ناپدید شدن خاشقچی با سفیر سعودی در آمریکا شخصا صحبت کردم. ضمن اینکه منتظر اطلاعات بیشتری هستیم باید بگویم که ما به هر دولتی که روزنامه نگاران را هدف قرار میدهد پاسخ مقتضی خواهیم داد.

سناتور «لیندسی گراهام» سناتور ارشد آمریکایی نیز در واکنش به ماجرای مفقود شدن یکی از معارضان مطرح سعودی‌ها در کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول، پیامی تهدیدآمیز و جدی در توئیتر نوشته است.

وی گفت که در صورت اثبات تکه تکه شدن جمال خاشقچی در کنسول‌گری عربستان در استانبول، روابط آمریکا و سعودی‌ها ضربه‌ای جدی می‌خورد.

خاشقچی که چهارشنبه گذشته برای انجام کار اداری مربوط به ازدواجش از آمریکا به ترکیه و کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، ناپدید شد تا اینکه برخی مقامات ترکیه اخیرا خبر کشته شدن او را تائید کردند.

پلیس ترکیه شنبه شب گذشته اعلام کرد که منتقد سعودی به احتمال قوی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته و جسد وی با خودرو به بیرون از کنسوگری منتقل شده است.

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید