وزیر کشور: سهیمه‌بندی بنزین مطرح نیست

کدخبر: ۲۴۳۹۵۰
اقتصادنیوز: وزیر کشور گفت: قیمت ویزا به دلیل بالا رفتن نرخ ارز افزایش داشته است و تلاش می‌کنیم قیمت آن را کاهش دهیم.
وزیر کشور: سهیمه‌بندی بنزین مطرح نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما از سال قبل که مراسم اربعین تمام شد؛ بلافاصله ستاد مربوطه را تشکیل دادیم تا مردم سفری خوب؛ راحت و امن داشته باشند و ۲۵ دستگاه نیز در این ستاد فعال هستند.

وزیر کشور افزود: از نظر ما امسال تدارک سفر در زیر ساخت‌ها مانند پارکینگها، جاده‌ها و ... بهتر از سال قبل است و برنامه‌هایی که تاکنون آماده کرده ایم نویدبخش یک سفر خوب زیارتی است.

وی با بیان اینکه امسال قیمت ویزا به دلیل بالا رفتن قیمت ارز افزایش داشته است, گفت: به دنبال آن هستیم که اگر بتوانیم با بانک مرکزی به توافق برسیم و قیمت آن را کاهش دهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: فعلا رقم ۸ هزار تومان برای هر دلار به ما اعلام شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره بر سهمیه بندی بنزین گفت: هنوز بحث سهمیه بندی مطرح نیست. هم در جلسه شورای امنیت و هم در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش هایی داده شد که با اعداد متفاوت از 10 -12 میلیون تا 15 میلیون لیتر در روز بنزین قاچاق می شود . در مجموعه استان‌های مرزی بیش‌ از 500 تا 600 کارت سوختی که باید دست مردم باشد، به آنجا رسیده است. پیشنهاد این بود ما مجددا این کارت ها را احیا کنیم تا یکی از روش‌ها برای جلوگیری از قاچاق کالا باشد.

وی در ارتباط با پاسخ دیوان محاسبات به استعلام اخیر وزارت کشور درباره حقوق شهرداران خاطرنشان کرد: برای این که حقوق شهرداران با توجه به تفسیری که هم شورای عالی استان‌ها انجام داده است و هم شهرداری تهران، حفظ شود، راه‌هایی که باید به قطعیت برسیم را طی می کنیم . از معاونت امور حقوقی و استخدامی ریاست جمهوری نظر خواستیم و دیوان هم نظر داده است .

رحمانی فضلی با اشاره به قانون منع به کار گیری بازنشستگان گفت: این قانون حدود چهارده استاندار را شامل می شود. نیت ما این است که اولویت را به معاونین استانداری بدهیم؛ چراکه وقتی استاندار تغیر می‌کند در معاونت‌هایش هم تغیراتی ایجاد می‌شود. خدمت رئیس جمهور محترم هم اعلام کردیم و منتظر نظر ایشان هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید