فرضیه‌ای جدید درباره علت انقراض دایناسورها

کدخبر: ۲۴۴۲۷۸
اقتصادنیوز؛ نتیجه یک پژوهش جدید و بسیار جالب نشان می دهد که ممکن است برخی از دایناسورها به علت آفتاب سوختگی ها پیاپی منقرض شده باشند.
فرضیه‌ای جدید درباره علت انقراض دایناسورها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ نتایج این پژوهش ها نشان می دهد فقط انسان ها نیستند که به علت آفتاب سوختگی بیمار می شوند یا مشکلات پوستی پیدا می کنند. بلکه میلیون ها سال پیش دایناسورها نیز همین مشکلات را تجربه کرده اند.

این مطالعات که بر پایه بررسی دی ان ای یافت شده از فسیل های دایناسورها انجام شده نشان می دهد گونه ای از دایناسورها غارنشین بوده اند و تنها در طول شب برای شکار راهی محیط خارج از غار می شده اند. اما گروهی از این دایناسورها که در طول روز  به علت گرسنگی از غار خارجی می شده اند تحت تاثیر نور خورشید با مشکلات سیستم ایمنی بدن رو به روشده و به مرور منقرض شده اند.

این مشکلات شباهت های بسیاری با سرطان پوست دارند که این روزها برای انسان ها یک بیماری شناخته شده است. در واقع، دایناسورها به لحاظ واکنش به آفتاب واکنش هایی مشابه با انسان ها داشتند.

این مطالعات جذاب می تواند روشن کند که چرا هنوز هم گونه های تکامل یافته برخی حیوانات در برابر گرمای هوا یا تابش مستقی آفتاب تحمل پایین تری دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید