90 درصد ایران در معرض خطر زلزله است

کدخبر: ۲۴۴۵۵۶
اقتصادنیوز : معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران گفت: بیش از 90 درصد از کشورمان با خطر زلزله های متوسط و بزرگ و بیش از 80 درصد از مراکز جمعیتی با خطر سیل مواجه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بهنام سعیدی عصر شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم با بیان این که بیش از 70 درصد ایران نیز دچار خشکسالی شده است افزود: همه این موارد، اهمیت مدیریت بحران در کشورمان را به خوبی نشان می دهد. 

وی با اشاره به خسارت های زلزله بم و حدود 31 هزار تن کشته و 17 هزار تن مجروح و 58 هزار واحد مسکونی تخریب شده در این حادثه، تاکید کرد: برای پیشرفت در عرصه مدیریت بحران در کشورمان، مسئولان باید با دل و جان تلاش کنند.

زمین‌لرزه‌ای با بزرگی 6.5 ریشتر در ساعت 5:26 بامداد روز جمعه 5 دی 1382 به مدت 12 ثانیه شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند. 

سعیدی همچنین بر ضرورت انجام مانورهای آمادگی و هماهنگی های لازم میان استان های معین تاکید کرد و گفت: مناطق 22 گانه شهر تهران و شهرهای این استان در میان استان های کشور تقسیم شده است و قم علاوه بر این که استان پیشتاز در پهنه جنوب تهران در هنگام حوادث خواهد بود، استان معین منطقه 20 تهران است و این منطقه نیز معین استان قم خواهد بود. 

وی با بیان این که نظام مهندسی ساختمان با نظارت دقیق بر ساخت و ساز نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی برعهده دارد، گفت: با توجه به شروع فصل بارندگی، دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش مردم در حوزه مدیریت بحران، می تواند اثرات و تلفات بلایای طبیعی را تا حد زیادی کاهش دهد، اگر آحاد جامعه آموزش های لازم را در هنگام حوادث طبیعی فراگرفته باشند، می توانند جان خود و دیگران را نجات دهند. 

سعیدی با بیان این که آموزش از مهمترین کارهایی است که باید در مدیریت بحران پیگیری کنیم، اظهار داشت: استان قم سند آموزش شهروندان در حوزه مدیریت بحران را آماده کرده است و باید تلاش کنیم تا آحاد جامعه آموزش های لازم را فرابگیرند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید