سارقان محترم چیزی برای بردن نمانده است!

کدخبر: ۲۴۴۸۰۷
اهالی شهرستان زلزله‌زده سرپل ذهاب با دست نوشته‌ها و نصب بنرهایی قابل توجه، از سارقان خواسته‌اند که دیگر به محل اقامت آنها دستبرد نزنند.

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، زلزله 7.3 ریشتری اخیر در شهرستان سرپل‌ذهاب سبب خسارت‌های جدی به مردم این مناطق مرزنشین شد که علاوه بر آسیب‌های جدی مالی و جسمی، برخی تبعات روحی و روانی عمیقی نیز برجای گذاشت.

براساس این گزارش، سیل گسترده کمک‌های مردمی و اقدامات سریع نیروهای ارتش جمهوری ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبب شد که امدادرسانی و نیز ارسال به موقع کمک‌های اولیه به این مناطق برخی از آلام زلزله زدگان این منطقه را کاهش داده و التیام ببخشد.

حضور سلبریتی‌ها و ابراز همدردی آنان نیز تا حدودی این منطقه مرزنشین و تقریبا از یاد رفته را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت و مدتی نیز فضای مجازی دستخوش برخی اخبار متعدد به همراه سلفی‌های رنگارنگ شد، که نهایتا از این همه یار مشفق فقط اندکی از هنرمندان به یاری مردم ستم دیده این دیار شتافتند و کمک‌های مادی و معنوی آنان همچنان تدوام دارد.

کمک‌های مردمی هرچند کم و بیش به مردم این مناطق می‌رسد، اما کم نبودند افرادی که از دیگر مناطق دور و نزدیک به بهانه کمک و همدردی خود را زلزله‌زده قلمداد می‌کردند و دست به ربودن اقلام رسیده می‌زدند!

حال در گوشه و کنار دیوارهای قدیمی و یادگار بمباران‌های هشت سال دفاع مقدس دست نوشته‌ها و بنرهای جالبی از اهالی نصب می‌شود که در کمال ادب و احترام تقاضای آزار نرساندن و برهم نزدن آسایش اندکشان را دارند.

اهالی زلزله‌زده سرپل‌ذهاب از افراد سارقی که بر بی‌سرپناهی آنان هم رحم نکرده و در این اوضاع نامناسب اقتصادی فقیر و غنی سرشان نمی‌شود، خواهش خود را با واکنشی جالب و نصب بنر در خطاب به آنان نشان دادند.

زلزله‌ بالای هفت ریشتری در شهرستان سرپل‌ذهاب مورخ 21 آبان سال 96 در نزدیکی روستاهای ازگله از توابع استان و در 32 کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه صورت گرفت و طبق برخی آمارها بیش از هزاران پس‌لرزه داشت و منجر به تلفات بیش از هزاران نفر، مصدومیت بیش از 9 هزار نفر و تخریب بیش از 30 هزار و 500 واحد مسکونی، ویرانی هفت شهر و آسیب به پنج بنای تاریخی استان شد.

طبق نظر کارشناسان،‌ علاوه بر تلفات جانی و تبعات آسیب‌های اجتماعی آن، بیش از 30 هزار و 500 واحد از استان در جریان حادثه ناگوار تخریب و ویران شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید