پاپ با دعوت کیم جونگ اون به کره شمالی می‌رود

کدخبر: ۲۴۴۸۴۰
اقتصادنیوز: رییس حزب حاکم بر کره جنوبی اعلام کرد 'پاپ فرانسیس' رهبر کاتولیک های جهان در واکنش به درخواست 'کیم جونگ اون'، قصد دارد بهار سال آینده به کره شمالی سفر کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یونهاپ نوشت، 'لی های چان' روز دوشنبه بدون اشاره به منبع خبری خود در نشست حزب لیبرال دموکرات کره جنوبی در سئول افزود: اگر 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی دعوتنامه 'کیم' را به پاپ تحویل دهد و سفر انجام شود بسیار طبیعی خواهد بود.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، به تازگی «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان را به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

'کیم ایو کیوم' در یک نشست مطبوعاتی در سئول گفته بود: 'کیم جونگ اون' به رییس جمهوری کره جنوبی گفته است «اگر پاپ فرانسیس از پیونگ یانگ ملاقات کند، به او خوشامد خواهد گفت».

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی ادامه داد: 'مون جائه این' در جریان سفر خود به اروپا در روزهای 17 و 18 اکتبر (25 و 26 مهر)، توقف کوتاهی هم در واتیکان خواهد داشت و پیام رهبر کره شمالی را به پاپ تحویل خواهد داد.

'پاپ فرانسیس' رهبر کاتولیک‌های جهان پیشتر و همزمان با نشست نخست سران دو کره در اردیبهشت ماه امسال در روستای مرزی 'پانمونجوم' در پیامی از رهبران دو کشور کره جنوبی و شمالی به خاطر «تعهد شجاعانه» آنها به صلح و پیشرفت به سوی غیر اتمی شدن شبه جزیره کره ستایش کرده بود.

اگر چنین سفری انجام شود نخستین سفر پاپ به کره شمالی خواهد بود. 

کلیسای کاتولیک های کره جنوبی نیز ضمن استقبال از این دعوت و سفر اظهار امیدواری کرده است این سفر باعث بهبود روابط کره شمالی و واتیکان شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید