فلاحت‌پیشه:با اروپا ۸۰ درصد مشکلات تحریم‌های آمریکا را رفع می‌کنیم

کدخبر: ۲۴۴۸۷۴
اقتصادنیوز: رئیس«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: اروپایی‌ها خواستار همکاری با ایران در حوزه‌های امنیتی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان هستند چرا که ایران کشوری است که رویکرد مشارکت جویانه آن جواب داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا گفت: ایران یک کشور هدف نیست و یک کشور همکار است. اروپایی‌ها خواستار همکاری ایران در حوزه‌های امنیتی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان هستند چرا که ایران کشوری است که رویکرد مشارکت جویانه آن جواب داده است.

رئیس«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» با اشاره به اینکه اروپایی‌ها مایل به همکاری با ایران هستند،تصریح کرد:ما اگر کشور هدف بودیم اروپایی‌ها خیلی زودتر از این‌ها ما را در مقابل آمریکا تنها می‌گذاشتند.

فلاحت‌پیشه در پاسخ به سوالی درباره تاثیر مخرب آمریکا در تعامل ایران و اروپا اظهار داشت: تمام توان آمریکا اثر گذاری بر ۲۰ الی ۲۳ درصد از اقتصاد در دنیاست. با این حال وقتی بازی بین عدد و رقمی می‌شود، ما هم می‌توانیم تا ۸۰ درصد مشکلات ناشی از عدم تعاملات اقتصادی در حوزه سیاست خارجی ایران را بدون آمریکا و در بر جام رفع کنیم؛ البته به شرط اینکه طرف‌های ما حُسن نیت داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید