دیدار غیررسمی رئیس‌جمهور مصر با ولادیمیر پوتین

کدخبر: ۲۴۵۱۱۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری مصر در سفر به روسیه، امروز در بندر سوچی با "ولادیمیر پوتین" دیداری غیررسمی داشته و مذاکرات رسمی رهبران دو کشور، فردا انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری اینترفکس نوشت، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز در سوچی (جنوب روسیه) دیداری غیررسمی با "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر خواهد داشت و روز بعد مذاکرات رسمی رهبران دو کشور انجام خواهد شد.

همانطور که پیش از این اعلام شده بود، رئیس جمهوری مصر در جریان سفر سه روزه خود به روسیه قصد دارد علاوه بر رئیس جمهور، با "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر و دیگر مقامات بلندپایه این کشور دیدار کند.

روسای جمهوری دو کشور در جریان مذاکرات خود، روند آتی افزایش مشارکت روسیه و مصر را مورد بررسی قرار داده و همچنین درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر خواهند کرد.

رئیس جمهوری مصر در آستانه سفر خود به روسیه اعلام کرد که قاهره علاقه‌مند است روابط خود با مسکو را تقویت کند.

ولادیمیر پوتین نیز به نوبه خود حکم امضای پیمان مشارکت همه‌جانبه بین روسیه و مصر و همکاری‌های راهبردی در سطح بالا را صادر نموده است. این حکم در سایت رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است.

در این سند آمده است: «با پیشنهاد وزارت امور خارجه روسیه و بر اساس علاقه‌مندی ارگان‌ها اجرایی دولت درباره امضای پیمان دوجانبه بین روسیه و جمهوری عربی مصر درباره مشارکت همه‌جانبه و همکاری‌های راهبردی موافقت می‌شود. امضای این توافقنامه در بالاترین سطح، اقدامی درست و منطقی تلقی می‌شود.»

انتظار می‌رود یکی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره رهبران دو کشور حل و فصل اوضاع در سوریه باشد. روسای جمهوری دو کشور ممکن است درباره هماهنگی تلاش‌ها برای برون‌رفت از این بحران توافق کنن.د مشکلات در لیبی، یمن و مسئله مبارزه با تروریسم در منطقه نیز احتمالا مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید