سفیر ایران در سازمان ملل:

تسلیحات هسته‌ای اسرائیل تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه است

کدخبر: ۲۴۵۱۷۰
اقتصادنیوز؛ اسحاق آل حبیب، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، به تهدیدات ناشی از تسلیحات هسته ای اسرائیل اشاره کرد و گفت: برخورداری از سلاح هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه سیاهی در ارتکاب اشغال، تجاوز، تروریسم دولتی و جنایت علیه بشریت دارد، بسیار خطرناک بوده و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.
تسلیحات هسته‌ای اسرائیل تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایلنا؛ اسحاق آل حبیب در سخنرانی خود که امروز در کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، افزود: در حالی که طبق ۱۲ گزارش پیاپی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران تاکنون به کلیه تعهدات هسته‌ای خود بر اساس برجام عمل کرده است، خروج آمریکا از برجام غیرقانونی بود و این کشور تعهدات‌اش در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نیز مستمراً نقض می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، آمریکا وقیحانه دیگر کشورها را هم تحت فشار قرار می‌دهد که آن قطعنامه را نقض کنند و این برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل است که کشورها نه برای تبعیت از قطعنامه های شورای امنیت، بلکه برای نقض آنها تحت فشار قرار گرفته و حتی تهدید به مجازات می‌شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: این وضعیت به ضرر دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی است و جامعه بین‌المللی نباید در قبال بی‌توجهی نسبت به  مقررات بین‌المللی و یک‌جانبه‌گرایی آمریکا سکوت کند.

آل حبیب همچنین وجود تسلیحات هسته‌ای را تهدیدی واقعی علیه بشریت دانست و گفت دولت‌های دارنده سلاح هسته‌ای باید در مسیر خلع سلاح کامل حرکت کنند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون امنیت و ثبات بین‌المللی بدتر شده و این از جمله نتیجه اقدامات و سیاست‌های هسته‌ای آمریکا است و تا زمانی که این سیاست‌ها تغییر نکند، پیشرفتی در خلع سلاح هسته‌ای حاصل نخواهد شد.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، به تهدیدات ناشی از تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: برخورداری از سلاح هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه سیاهی در ارتکاب اشغال، تجاوز، تروریسم دولتی و جنایت علیه بشریت دارد، بسیار خطرناک بوده و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

وی گفت وقاحت آن رژیم به جایی رسیده است، که نخست وزیر آن در کنار تأسیسات هسته ای زیرزمینی خود، ایران را به نابودی هسته ای تهدید می کند.

آل حبیب افزود: همه دولت ها باید برای رفع تهدید هسته ای آن رژیم اقدام کنند و شورای امنیت نیز به وظیفه خود در این باره عمل نماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید