ریزگردها مناطق وسیعی از ترکیه را در برگرفت

کدخبر: ۲۴۵۲۶۶
اقتصادنیوز : ریزگرد مناطق وسیعی از ترکیه از جمله استان های غازی آنتپ، شانلی اورفا، کیلیس، قهرمان ماراش، ادیامان در جنوب و حتی استان آنکارا در مرکز این کشور را در برگرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ریزگردهایی که روز سه شنبه از مناطق جنوبی و از سوریه وارد فلات آناتولی شده، شعاع دید را به کمتر از 50 متر کاهش داده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از سازمان هواشناسی این کشور نسبت به حضور افراد دارای بیماری های تنفسی و حساسیت های ریوی در دو روز آینده هشدار داد و اعلام کرد که به علت غلظت ریزگردها وضعیت سلامت هوا در این استان ها مساعد نیست.

به گزارش این رسانه، غلظت ریزگرد در استان غازی آنتپ در جنوب ترکیه شعاع دید را به 50 متر کاهش داده و رانندگان را با مشکل مواجه کرد.

این رسانه منشا این ریزگردها را بیابان های سوریه اعلام کرد و نوشت: پدیده ریزگرد که در سه استان قهرمان ماراش، آدیامان و کیلیس نیز که از روز گذشته وارد منطقه شده، در روز سه شنبه شدت گرفت و بعد از ظهر شعاع دید را به حداقل مسافت کاهش داد.

بنا به گزارش رسانه های ترکیه، در پی بروز این پدیده زندگی شهروندان در استان های جنوبی ترکیه مختل شده و گرد و خاک غلیظ موجب آلودگی محیط و نیز مشکلات تنفسی مردم شده است.

بنا بر اعلام آناتولی به علت غلظت ریزگردها در استان غازی آنتپ مردم و به خصوص دانش آموزان مجبور به استفاده از ماسک های تنفسی شدند.

این خبرگزاری همچنین از بروز پدیده ریزگرد در استان شانلی اورفا طی سه روز اخیر خبر داد و اعلام کرد: امروز غلظت ریزگرد در منطقه افزایش یافت.

سازمان هواشناسی ترکیه اعلام کرد که نفوذ ریزگردهایی که از مناطق جنوبی به ترکیه منتقل شده، فردا (چهارشنبه) نیز در مناطق جنوبی، جنوب شرقی، مدیترانه شرقی و آناتولی مرکزی و آناتولی شرقی و حتی تا سواحل دریای سیاه نیز ادامه خواهد داشت.

ترکیه به علت شرایط خاص جغرافیایی و نیز ارتفاع بیشتر نسبت به همسایگان جنوبی خود از جمله عراق و سوریه کمتر در معرض پدیده ریزگرد قرار می گیرد ولی چند سالی است که به علت تغییر اقلیم و جهت وزش باد، ریزگرد بخش هایی از مناطق جنوبی و مرکزی این کشور را نیز در بر می گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید