همه مظنونان قتل خاشقجی با بن سلمان در ارتباط هستند

کدخبر: ۲۴۵۳۵۷
اقتصادنیوز: یکی از مظنونان مرتبط با ناپدید شدن روزنامه‌نگار مخالف دولت عربستان که توسط ترکیه شناسایی شده، روابط دائمی با ولیعهد عربستان داشته و چندین بار در کنار ولیعهد در مکان‌های مختلف دیده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت، سه مظنون دیگر در پرونده جمال خاشقجی، روزنامه منتقد دولت عربستان نیز براساس شواهد و مدارک با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در ارتباط بوده‌اند.

پنجمین مظنون یک دکتر در پزشکی قانونی است که پست‌های ارشدی را در وزارت کشور عربستان و بخش پزشکی و درمانی این کشور دارد.

رسانه‌های ترکیه اعلام کرده بودند هم‌زمان با ناپدید شدن خاشقجی، ۱۵ فرد عربستانی که از آنها به عنوان مظنون پرونده یاد می‌شود، با یک هواپیمای خصوصی در استانبول فرود آمدند و به کنسولگری این کشور رفتند و بعدا هم خاک ترکیه را ترک کردند.

یک فرد متخصص فرانسوی که با خانواده سلطنتی عربستان همکاری داشته است، یکی از مظنونان را با نام "عبدالعزیز محمد الحوثاوی" شناسایی کرده که یکی از اعضای تیم امنیتی محسوب می‌شود که با ولیعهد مسافرت می‌کند.

هم‌چنین فردی با اسم "زعار الحربی" شناسایی شده که سال گذشته میلادی در گارد سلطنتی و به خاطر دفاع از قصر محمد بن سلمان در جده، ترفیع درجه گرفت.

مقام‌های ترکیه می‌گویند اگر این افراد در زمان ناپدید شدن خاشقجی در دوم اکتبر در داخل کنسولگری حضور داشتند ممکن است اقداماتی را در ارتباط با آنچه اتفاق افتاده انجام داده باشند.

روزنامه نیویورک‌تایمز به صورت مستقل این مساله را تایید کرده که دست کم ۹ تن از ۱۵ مظنون شناسایی شده توسط مقام‌های ترکیه برای سرویس‌های امنیتی عربستان، ارتش یا سایر وزارتخانه‌های سعودی کار می‌کنند. یکی از آنها "ماهر عبدالعزیر مطرب" دیپلماتی بوده که در ۲۰۰۷ در سفارت عربستان در لندن منصوب شده است. او به عنوان بادیگارد ولیعهد با وی سفر کرده است.

اینکه چقدر ولیعهد جوان عربستان در ناپدید شدن یا مرگ خاشقجی دست داشته، یک فاکتور تعیین کننده در رویکرد جهان عرب و خانواده سلطنتی عربستان نسبت به ولیعهد است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید