احتمال قطع اینترنت ایران توسط آمریکا در آبان

کدخبر: ۲۴۵۳۶۰
اقتصادنیوز: سردار جلالی گفت: برای مقابله با طرح قطع اینترنت توسط آمریکا در آبان راه حل داریم.
احتمال قطع اینترنت ایران توسط آمریکا در آبان

به گزارش اقتصادنیوز، سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری فارس به خبر احتمال قطع اینترنت ایران توسط آمریکا در آبان ماه واکنش نشان داد.

وی گفت: احتمال این کار را ضعیف می‌دانیم اما از طرفی، در صورتی که این اتفاق بیفتد، تدابیری دیده شده که کارکردهای ضروری کشور حفظ شود و شبکه ملی اطلاعات به اندازه‌ای که آماده شده بنا است که بتواند خدمات اساسی مردم را جواب دهد.

جلالی افزود: در حوزه سایبری توانمندی متقارن نیست و ابرقدرت در سایبر نداریم، یک کشور کوچک هم به اندازه یک ابرقدرت می‌تواند نقش‌آفرینی کند و بنابراین بستگی به میزان توانمندی و آسیب‌پذیری است. کشوری آسیب‌پذیرتر است که سایبری‌تر است. آمریکایی‌ها نسبت به ما سایبری‌تر هستند و زیرساخت‌های‌شان بیشتر از ما سایبری است پس طبیعتاً آسیب‌پذیرترند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: البته تصور ما از تهدید آمریکا یک تهدید ترکیبی بر بستر شبکه اجتماعی است. یعنی او می‌خواهد با ابزار شبکه، رسانه و گوشی و اینترنت، مردم ما را تحریک و سازماندهی کند و به جان دولت و حکومت بیندازد. خب اگر اینترنت را قطع کند دست‌ خودش را کوتاه می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید