نتیجه گفتگوی پمپئو و ملک سلمان چه بود؟

کدخبر: ۲۴۵۳۸۷
اقتصادنیوز: وزیر خارجه امریکا، نتایج بحث با شاه عربستان در مورد قتل خاشقجی را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، پس از سفرش به عربستان سعودی اعلام کرد که مقامات عربستان سعودی خاطر نشان کردند که تحقیقات در مورد ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگاری سعودی را به طور کامل و شفاف، بررسی می‌کنند. 

مایک پمپئو روز سه شنبه، در ریاض با شاه عربستان سعودی، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و شاهزاده محمد بن سلمان آل سعود ملاقات کرد.

پمپئو در بیانیه‌ای پس از این دیدار گفت: "ما مکالمات مستقیم و صادقانه با مقامات عربستان سعودی داشتیم. من بر اهمیت انجام تحقیقات دقیق، شفاف و سریع پافشاری کردم و پادشاه عربستان تعهد کرد که تحقیقات کامل را در زمینه انجام دهند".

«جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و تحلیلگر عربستانی طی هفته گذشته ـ دوم تا هفتم ـ در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسیده است. اقدامی که یک توطئه طراحی‌شده و قتل از پیش تعیین‌شده برای از میان برداشتن یکی از جدی‌ترین و فعال‌ترین منتقدان حکومت آل سعود در عربستان عنوان شده است.

پیش از این، دفتر دادستان کل ترکیه اعلام کرد به شواهدی دست پیدا کرده‌است که فرضیه به قتل رسیدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را تقویت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید