تایمز بررسی کرد؛

جایگزین احتمالی «محمد بن سلمان» کیست؟

کدخبر: ۲۴۵۴۴۴
اقتصادنیوز؛ روزنامه تایمز انگلیس در مقاله‌ای نوشت، سفیر عربستان در واشنگتن که برادر کوچکتر محمد بن سلمان است، احتمالا فردی است که در صورت برکناری محمد بن سلمان جایگزین وی به عنوان ولیعهد عربستان خواهد شد.
جایگزین احتمالی «محمد بن سلمان» کیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ روزنامه تایمز انگلیس در مقاله‌ای با عنوان "چه کسی جانشین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می‌شود" نوشت: اصطلاح "تغییر نظام" از زمان مداخله آمریکا در عراق و شکست‌ها در لیبی و سوریه مخدوش شده است. روی کار آمدن محمد بن سلمان به مثابه حلقه نجاتی برای آمریکا و انگلیس بود و در طول چندین دهه این کشورها ائتلافشان با عربستان را به عنوان پایه و اساس استراتژی امنیتی و خارجی خود به دلیل نفت و ایران از یکسو و از سوی دیگر تبدیل شدن عربستان به یک جزیره باثبات و حامی غرب در سایه تنش‌های منطقه حفظ کرده‌اند.

این روزنامه نوشت: مردم این کشور و مخالفان در غرب با این ائتلاف به دلیل سیاست‌های عربستان در قبال زنان و آزادی‌ها مخالف بودند، برای همین بن سلمان برای تغییر این مسائل پا به عرصه گذاشت و توانست برای دستور کار اصلاحی خود به حمایت دست یابد. اما با افزایش خشم و فشارها درباره ربوده شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول و تردید واشنگتن درباره اینکه احتمالا بن سلمان دستور قتل وی را داده است، صحبت کردن درباره بررسی ایجاد جایگزینی برای بن سلمان نسبت به اجرای آن آسانتر است چراکه بدترین سناریویی که ممکن است آمریکایی‌ها یا انگلیسی‌ها در این باره تصور کنند این است که این مسئله ثبات عربستان را به خطر بیندازد.

این روزنامه نوشت: اگر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تصمیم بگیرد ولیعهد را قربانی کند احتمالا ترجیح خواهد داد که این پست همچنان متعلق به این خانواده باشد و همین مسئله باعث شده "خالد بن سلمان"، سفیر عربستان در واشنگتن و برادر کوچکتر محمد بن سلمان که اخیرا در پی پرونده خاشقجی به ریاض فراخوانده شده، جایگزین احتمالی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید