ایران مصمم به مقاومت در برابر یکجانبه گرایی آمریکا است

کدخبر: ۲۴۵۴۹۶
اقتصادنیوز : نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رای دیوان بین المللی دادگستری را گواهی بر غیرقانونی بودن تحریم ها علیه مردم ایران دانست و گفت: کشور ما مصمم است در برابر یکجانبه گرایی آمریکا مقاومت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد حسنی نژاد روز چهارشنبه پس از ارائه گزارش ادریس جزایری گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره آثار تحریم ها و یکجانبه گرایی، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: برای نخستین بار در تاریخ سازمان ملل، آمریکا که عضور دائم شورای امنیت است، در حال تنبیه کشورهای دنیا نه به خاطر نقض قطعنامه سازمان ملل، بلکه به خاطر تبعیت از آن است. درست شنیدید! آمریکا کشورهایی که از قطعنامه سازمان ملل تبعیت می کنند را تنبیه می کند.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: ایران مصمم به مقاومت در برابر چنین اقداماتی است. به همین دلیل ایران پرونده خروج یک طرفه آمریکا از توافق ایران که از ضروریات عمل به این قطعنامه بود را به دیوان بین المللی دادگستری برده است. این دادگاه حکم داد که تحریم مردم کشور من غیرقانونی است.

حسنی نژاد اضافه کرد: در نگاه ما، اعمال اقدامات یک طرفه که کنوانسیون های بین المللی را نادیده می گیرند، قدرت اقتصادی را به اسلحه تبدیل و کشورها را به رفتار متفاوت مجبور و از تهدید به عنوان ابزاری برای سیاست خارجی استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: از همه مهمتر کشورهای عضو سازمان ملل را برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت تنبیه می کنند که باید مورد توجه جامعه بین الملل قرار بگیرند.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: این ادعا که تحریم از جنگ بهتر است کاملا پوچ و نامعتبر است. خفه کردن یک ملت، جنایت جنگی است. کودکان بیشتری به خطر تحریم ها کشته شدند تا به خاطر جنگ ها.

حسنی نژاد با استقبال از گزارش جزایری درباره تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران، افزود: او گفت این تحریم ها میلیونها نفر را دچار فقر کرده است و اجازه نمی دهد کالاهای اساسی وارداتی به کشور وارد شوند و به ایران اجازه نمی دهد که کالاهای اساسی و ضروری را به مردمش برساند. این آثار منجر به کشته شدن بی سر و صدای مردم در بیمارستان ها شده است زیرا دارو به مردم نمی رسد.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم از نماینده ویژه دعوت کنیم که به ایران بیاید و در مورد آثار تحریم ها در کشور تحقیق کند. یک سوال هم داریم: آیا شما فکر می کنید می توان با همکاری چندجانبه در مورد مقابله با اقدامات یکجانبه که ناقض حقوق بشر و رسیدگی به نیازهای انسانی هستند، انجام داد؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید