علی بختیار: هر تریبونی نباید راجع به تخصصی‌ترین موضوعات کشور اظهارنظر کند

کدخبر: ۲۴۵۵۳۰
اقتصاد نیوز: یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: این پروسه غلطی است که در کشور باب شده که هر تریبونی راجع به تخصصی‌ترین موضوعات کشور اظهارنظر می‌کند. باید از مخالفین CFT پرسید که با برگزاری کدامین نشست تخصصی به این نتیجه رسیده‌اند که این لوایح خلاف منافع ملی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ علی بختیار با اشاره به مطالبی علیه تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی از طریق تریبون‌های رسمی بیان می‌شود، گفت: مجلس به طور کامل از فرامین مقام معظم رهبری تبعیت می‌کند. از آنجایی که مجلس برداشتش از فرمایشات رهبری در خردادماه این بود که معظم‌له با موضوع FATF و لوایح چهارگانه مخالف هستند، بحث CFT را در مجلس متوقف شد.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه مقام معظم رهبری در پاسخ به استعلامی که توسط رئیس مجلس صورت گرفت، فرمودند که بنده درخصوص این کنوانسیون به طور خاص صحبت نکردم بلکه روی صحبت‌هایم با تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی بود مجلس نیز آن را در دستورکار قرار داد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: این لوایح هم موافقانی در مجلس دارد و هم مخالفانی که هر دو طرف برای حفظ منافع ملی تلاش می‌کنند ولی عقاید و افکار سیاسی آنها با هم تفاوت دارد. در نهایت لایحه CFT در مجلس به تصویب رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: کشور ما نیز مانند خیلی از کشورها دارای دو مجلس است. مجلس اول، مجلس شورای اسلامی است و مجلس دوم که در خیلی از کشورها مجلس سنا نام دارد، در قانون اساسی ما شورای نگهبان است. باید لوایح و طرح‌هایی که به تصویب مجلس اول می‌رسد، مورد تایید مجلس دوم نیز قرار گیرد. سپس باید به عنوان قانون مورد عمل همه بخش‌های مختلف کشور قرار گیرد. درخصوص CFT نیز اینگونه است.

بختیار خاطر نشان کرد: دوستانی که راجع به CFT صحبت می‌کنند و آن را خلاف منافع ملی قلمداد می‌کنند بدانند که نمایندگان در مجلس خلاف منافع ملی تصمیم نمی‌گیرند. اگر لوایح چهارگانه خلاف منافع ملی بود قطعا رهبری انقلاب اجازه طرح آن را در مجلس نمی‌داد.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح این موضوعات تخصصی به این شکل در نمازهای جمعه کار اشتباهی است چراکه این مسائل تخصصی هستند و مجلس برای تصمیم گیری در این زمینه‌ها چندین جلسه با متخصصین حرفه‌ای و حضور بخش‌های مختلف اطلاعاتی، امنیتی، دیپلماسی و نظامی برگزار می‌کند و مساله را از جنبه‌های مختلف می‌سنجد.

بختیار ادامه داد: برای اینکه تشخیص داده شود موضوعی که منفعت کشور و انقلاب است یا خیر، راه طولانی را مجلس طی می‌کند. نباید این مساله به صورت خام برای عموم مطرح شود. اینکه در تریبون‌های نمازجمعه اعلام می‌شود این لوایح خلاف منافع ملی است و مجلس کار اشتباهی انجام داده، جای تامل دارد. باید از این افراد پرسید که با برگزاری کدامین نشست‌های تخصصی به این نتیجه رسیده‌اند.

وی در پایان گفت: این پروسه غلطی است که در کشور باب شده که هر تریبونی راجع به تخصصی ترین موضوعات کشور اظهارنظر می‌کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید