نظر جریان حکمت ملی عراق درباره دولت جدید

کدخبر: ۲۴۵۵۳۷
اقتصاد نیوز: عرصه سیاسی عراق در طول ۱۲ ساعت گذشته شاهد رایزنی های مقامات سیاسی درخصوص تشکیل دولت جدید این کشور بود.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در دفتر خود با نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت محلی منطقه کردستان این کشور ملاقات کرد.

در بیانیه دفتر الحلبوسی آمده است: در این دیدار تلاش ها برای تشکیل دولت عراق در راستای انتظارات مردم و تقویت روابط مشترک بین دولت مرکزی و دولت محلی منطقه کردستان عراق به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این بیانیه، رئیس پارلمان عراق بر "لزوم مشارکت موثر نیروهای کرد عراقی در سیاست اداره کشور و ارایه نقطه نظرات برای تدوین برنامه دولتی " تاکید کرد و گفت: مرحله آینده نیازمند تدوین اصول مستحکم برای تحقق شراکت ملی است.

الحلبوسی بر "لزوم تشدید تلاش ها به منظور تشکیل یک دولت قوی قادر به برقراری ثبات سیاسی و بهبود خدمات رسانی و حفظ دستاوردهای حاصل شده بویژه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

رایزنی عبدالمهدی و بارزانی درباره دولت جدید

عادل عبدالهمدی نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق نیز در جریان ملاقاتش با نیچروان بارزانی درباره تشکیل دولت مرکزی جدید عراق رایزنی کرد.

سایت رسمی دولت محلی منطقه کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: در این ملاقات آخرین تحولات سیاسی و امنیت منطقه و بویژه عراق و نیز فرایند سیاسی و مذاکرات بین اربیل و بغداد بررسی و بر تداوم این مذاکرات به منظور حل مشکلات در چارچوب قانون اساسی عراق تاکید شد.

این بیانیه افزود: مسئله تشکیل دولت جدید عراق نیز مورد بحث قرار گرفت و دوطرف توافق کردند که دولت جدید به خواسته ها و حقوق قانونی همه اقشار عراق پاسخ دهد.

نیچروان بارزانی که به بغداد سفر کرده است، پیشتر با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و شماری از مسائل را بررسی کرد.

نظر جریان حکمت ملی عراق درباره دولت جدید

جریان حکمت ملی عراق به ریاست عمار حکیم در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای تمایل برای موفقیت دولت جدید و اعتقاد ما به لزوم حمایت کامل و دادن عرصه کافی به عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور تشکیل دولت برای تشکیل تیم وزارتی خود و اجرای برنامه دولتی، جریان حکمت ملی عهراق تصمیم گرفت که امور را به نخست وزیر مامور تشکیل دولت واگذار کند و تصمیم گیری درباره وزارتخانه های جریان حکمت ملی و انتخاب وزارتخانه ها و وزرای مناسب کابینه وزارتی را به وی بسپارد و از دولت آتی حمایت و تایید کامل کند.

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح نیز روز پنج روز پیش از پارلمان خواسته بود که روند قانونی درخصوص انتخاب روسای سه گانه را تکمیل کند. العامری افزود که ائتلاف وی و ائتلاف سائرون به عبدالمهدی برای تشکیل دولت آزادی کامل داده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید