شهردار تهران از کسی شکایت نمی‌کند

کدخبر: ۲۴۵۶۰۸
اقتصادنیوز : خزانه‌دار شورای شهر تهران می‌گوید: در زمانی که مدیریت شهری با مشکلات جدی روبه‌رو است پرداختن به موضوعات کم اهمیتی مانند شنود درست نیست و در صحبتی که با حجت میرزایی و شهردار تهران داشته است طرفین قول داده‌اند به موضوع خاتمه داده و قرار هم نیست از هیچ سایتی شکایت شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز، حاشیه‌های شنود همچنان ادامه دارد. شهردار تهران می‌گوید: این بدترین اتهامی است که در این سال‌ها به وی زده‌اند و از کسانی که آن را مطرح می‌کنند، شکایت می‌کند؛ از سوی معاون سابق برنامه‌ریزی شهردار تهران هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها موضوع شنود را مطرح کرده بود ازمواضع خود کوتاه آمده و سخنانی که خودش گفته و فایل صوتی اش نیز منتشر شده بود را تکذیب کرده است.

حسن رسولی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این‌که حرفی غیرمستند در برخی سایت‌ها مبنی بر انجام شنود مکالمات برخی از مدیران شهرداری مطرح شد که از پایه و اساس کذب بود، به اسکان می‌گوید: من شخصا خودم از آقای افشانی این موضوع را پرسیدم. به هیچ عنوان استنادشان به شنود به معنای فنی و مصطلح آن نبوده و به محتوا چند سایت کمتر شناخته شده اشاره داشتند.

وی ادامه می‌دهد: من به عنوان فردی که سال‌ها مسئولیت‌های مختلف اجرایی و امنیتی داشته‌ام می گویم که تجهیزات شنود در دو جهت منظر قابل بررسی و استفاده است. نخست اهمیت اطلاعات و داده‌های مورد نظر که با امنیت ملی کشور در ارتباط است و همچنین از نظر فنی و تکنیکی  که چه  مرجعی  با  کدام سازوکار حقوقی، قضایی و امنیتی می‌تواند و  صلاحیت استفاده از این سیستم را برای جمع‌آوری اطلاعات دارند.

رسولی اضافه می کند: در نهادی مانند شهرداری که نهادی خدمانی است و جنس فعالیت آن‌ها به گونه ای نیست که به چنین تجهیزاتی نیاز داشته باشد نیازی به استفاده از این تجهیزات نیست. معاون سابق شهردار تهران صراحتا این ادعا را رد کرده و اعلام کرده است این گمانه‌زنی غیرمستند بوده است. همچنین من از شهردار تهران و میرزایی درخواست کردم طرفین به این موضوع خاتمه بدهند و هر دو بزرگوار نیز قبول کرده‌اند. بنابراین قرار نیست در حوزه مدیریت شهری از هیچ سایت و فردی شکایت شود. در حال حاضر که ما در شرایط ویژه در حوزه مدیریت شهری روبه‌رو هستیم پرداختن به این موضوعات کم اهمیت درست نیست و انتظار می‌رود دوستان اصلاح طلبی  که از ظرفیت رسانه‌ای برخوردارند در چنین شرایطی با توجه به مصالح کشور از پرداختن به چنین موضوعات کم اهمیتی  خودداری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید