آلمان: توضیحات عربستان درباره مرگ «خاشقجی» را نمی‌پذیریم

کدخبر: ۲۴۵۹۰۹
اقتصادنیوز؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واکنش به توضیحات سعودی‌ها درباره مرگ روزنامه‌نگار منتقد، ضمن نپذیرفتن این توضیحات خواستار روشنگری در این مورد شد.
آلمان: توضیحات عربستان درباره مرگ «خاشقجی» را نمی‌پذیریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ در ادامه اعمال فشار مقامات اروپایی به ریاض در مورد سرنوشت  «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواستار روشنگری بیشتر در این مورد شد.

به دنبال اذعان ریاض به قتل روزنامه نگار منتقد این کشور در کنسولگری عربستان در استانبول، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز شنبه و در جریان یک سخنرانی در این خصوص اعلام کرد: توضیحات عربستان درباره مرگ «خاشقجی» را نمی پذیرم.

صدر اعظم آلمان در این باره گفت: آن ها (عربستان) تا کنون درباره ماجرای مذکور شفاف سازی نکرده اند. ما از ان ها می خواهیم تا این موضوع را روشن کنند.

گفتنی است دادستان کل عربستان شب گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بر اثر درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است.

همچنین ۱۸ شهروند عربستان سعودی در ارتباط با قتل جمل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول بازداشت شده اند.

پادشاهی عربستان سعودی نیز که با فشارهای بین المللی در این خصوص مواجه شده است، طی دستوری احمد عسیری معاون رئیس سازمان اطلاعات این کشور و شماری از سایر مقامات را برکنار کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید