روسیه خواهان توسعه همکاری ایران و شانگهای است

کدخبر: ۲۴۵۹۶۲
اقتصادنیوز : رئیس کمیسیون آموزش و علوم دومای روسیه با اشاره به علاقه مندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط منطقه ای با همسایگان در چارچوب سازمان همکاری های شانگهای، گفت: خواهان توسعه همکاری با ایران از طریق این سازمان هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، «ویاچسلاو نیکونوف» که همزمان ریاست بنیاد «روسکی میر» را برعهده دارد، در نشست کارشناسی سه جانبه ایران، هند و روسیه در مسکو این مطلب را بیان کرد.

وی که در جمع مقام ها و کارشناسان ایران، روسیه و هند در هتل نشنال مسکو سخن می گفت، افزود: همکاری های ایران و روسیه هر روز بیشتر می شود و این موضوع به یک امر عادی در روابط دو کشور تبدیل شده است ضمن اینکه تهران و مسکو در حل بحران سوریه و مسائل دریای خزر همکاری تنگاتنگی دارند.

نیکونوف همچنین به تمایل و تلاش هند برای توسعه روابط خود با ایران اشاره کرد و افزود: هند دیگر شریک مهم ایران است و دهلی نو بخاطر همکاری با تهران، از سوی آمریکا تهدید به تحریم شده است.

مقام دوما با اشاره به سیاست تحریمی آمریکا علیه روسیه و وضع بسته های تحریمی جدید علیه این کشور گفت: روسیه از سال 2014 تاکنون بیش از 60 بسته تحریمی ایالات متحده را تجربه کرده است هر چند که تحریم های ضد روسی به تحریم های ضد ایرانی نمی رسد اما مسکو نیز مدت زمان زیادی است که با تحریم های آمریکا مواجه است.

وی افزود: هند اگر چه تحریم نیست اما در مسیر همکاری با مشکلاتی مواجه خواهد شد چرا که اقدامات ضد ایرانی آمریکا برای بخش تجاری آنها هم می تواند مشکل آفرین باشد.

این مقام دوما با بیان اینکه با وجود ناخرسندی آمریکا از همکاری های هسته ای ایران و روسیه، مسکو در نیروگاه هسته ای بوشهر مشارکت دارد، اظهار داشت: آمریکا به دنبال مانع تراشی در همکاری های ماست بنابراین باید چارچوبی جامع در بخش مالی برای همکاری های خود پیدا کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید