شبکه بزرگ انتقال پول داعش در اربیل متلاشی شد

کدخبر: ۲۴۵۹۷۸
اقتصادنیوز : شبکه بزرگ انتقال پول در اربیل که وظیفه انتقال پول برای گروه تروریستی و تکفیری داعش را از امارات و ترکیه به اربیل و از اربیل به موصل و سوریه را برعهده داشت متلاشی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود با اشاره به دستگیریهای اخیر واحد مبارزه با ترور در اربیل به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای امنیتی موفق شده اند یک تیم 30 نفره از شبکه پولی داعش را در اربیل متلاشی کنند.

وی افزود: در این شبکه دهها تن از نیروهای امنیتی در شهر اربیل نیز به اتهام همکاری با این شبکه بانکی دستگیر شده و تحقیقات اولیه از این دستگیرشدگان آغاز شده است.

برخی منابع محلی به خبرنگار ایرنا گفتند که عمر عبدالحلیم متنی و سیف عبدالحلیم متنی در راس این تیم قرار دارند که وظیفه انتقال پول برای داعش را از دبی در امارات و ترکیه به اربیل و از اربیل به داعش در موصل و سوریه را برعهده داشتند.

این مقام امنیتی تاکید کرد که در این عملیات بیش از 7 میلیون دلار پول نقد در منازل دستگیرشدگان کشف و ضبط شده است.

براساس اطلاعات دریافتی این تیم 30 نفره بالغ بر 150 میلیون دلار پول را برای داعش در عراق و سوریه انتقال داده است.

در پی این دستگیریها نیروهای امنیتی حاضر به هیچ گونه توضیحی در خصوص دستگیرشدگان نشدند اما صفین دیزایی سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق بطور تلویحی تایید کرد که دستگیرشدگان مظنون به دست داشتن در پولشویی و مبادلات اقتصادی با گروه تروریستی داعش می باشند که تحقیقات در خصوص آنها ادامه دارد.

در میان دستگیرشدگان 26 نیروی امنیتی وجود دارند که با این تیم بانکی گروه تروریستی و تکفیری داعش همکاری کرده اند.

به باور این مقام امنیتی این بزرگترین شبکه بانکی متلاشی شده می باشد که اقدام به انتقال پول برای داعش می کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید