گنج بزرگ داعش کشف شد

کدخبر: ۲۴۵۹۸۷
اقتصادنیوز: تارنمای «اخبار لیبیا 24» روز شنبه در گزارشی در خصوص فعالیت گروه تروریستی داعش در شمال آفریقا و مبارزه کشورهای منطقه با آن نوشت، دستگاه امنیتی الجزایر به تازگی به یک گنج اطلاعاتی حاوی هزاران سند در مورد فعالیت داعش در منطقه دست یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اخبار لیبیا افزود، دستگاه امنیتی الجزایر از طریق هماهنگی و همکاری با طرف های مختلف در منطقه و با توجه به تجربیات گذشته خود در مبارزه با تروریسم، به تازگی اسنادی در خصوص اطلاعات شخصی 22 هزار عنصر مسلح داعش از طریق یکی از اعضای جدا شده این گروه تروریستی به دست آورده است که از نظر امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند باعث کشف اطلاعات بیشتری از داعش شود.

این تارنمای لیبیایی در ادامه نوشت، این اسناد حکم صندوق سیاه هواپیماها را دارد؛ جزئیات مهمی از فعالیت داعش در کشورهای مختلف، عناصر آن که قصد انجام عملیات تروریستی دارند، شمار آن ها و نام و شماره تلفن برخی از آن ها را فاش می کند و بر اساس آن شماری از داعشی ها دستگیر شده اند.

در حالی این رسانه لیبیایی از چنین کشف مهمی خبر داده است که منابع رسمی الجزایری هنوز خبری در این خصوص منتشر نکرده اند .وزارت دفاع این کشور هر روز خبرهایی در خصوص مبارزه با تروریسم، دستگیری تروریست ها یا تسلیم شدن آن ها در تارنمای خود منتشر می کند.

اخبار لیبیا 24 در ادامه نوشت، خطر داعش از این جهت است که طرفداران آن هرکس را که موافق افکار تندروانه آن ها نباشد، کافر و مرتد و هدفی مشروع برای حملات خود می دانند. 

آمار دقیقی در خصوص شمار داعشی ها در شمال آفریقا وجود ندارد.برخی شمار داعشی های شمال آفریقا را بین 700 تا یک هزار و 500 نفر دانسته اند. کارشناسان امنیتی، برخی کشورهای منطقه مانند لیبی و مالی و همچنین نیجر را محیط مساعدی برای رشد گروه های مرتبط با داعش می دانند زیرا دراین کشورها ارتش و دولت قدرتمند مرکزی وجود ندارد و مردم با فقر دست و پنجه نرم می کنند . در کشوری مانند لیبی ، بیش از 20 میلیون قبضه اسلحه در دست مردم است در حالی که جمعیت این کشور کمتر از هفت میلیون نفر است.

«احمد میزاب » کارشناس ارشد امنیتی الجزایری چندی پیش در گفت و گو با ایرنا گفت: ما در جریان مبارزه با تروریسم به این نتیجه رسیدیم که تروریسم، چیزی نیست که خود به خود ایجاد شده باشد بلکه برخی طرف ها عمدا باعث تشکیل گروه های تروریستی می شوند و در این میان سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی کشورها، بیشترین نقش را در به وجود آمدن تروریسم دارند. برخی تصور می کنند مسائل عقیدتی و فکری باعث می شود تروریسم به وجود آید ، واقعیت این است که دستگاه های اطلاعاتی از این مسائل فکری و عقیدتی استفاده می کنند و تروریسم را به وجود می آورند، آن ها از اینگونه موارد در جهت اهدافشان و ایجاد تفرقه و بر هم زدن ثبات و آرامش و یکپارچگی جوامع استفاده می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید