طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه ۶ ماه مسکوت ماند

کدخبر: ۲۴۶۰۵۵
اقتصادنیوز: طرح یک فوریتی اصلاح قانون برنامه و بودجه با درخواست جمعی از نمایندگان مجلس ۶ ماه مسکوت ماند. این طرح بستر اجرایی شدن بودجه عملیاتی را به وجود می‌آورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی اصلاح قانون برنامه و بودجه در دستور رسیدگی قرار گرفت و موافقان و مخالفان طرح به اظهار نظر درباره آن پرداختند اما قبل از رای‌گیری مجلس جمعی از نمایندگان با استناد به ماده ۱۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس درخواست مسکوت ماندن ۶ ماهه طرح مذکور را مطرح کردند.

مهرداد لاهوتی یکی از متقاضیان مسکوت ماندن طرح مذکور، گفت: علت تصویب نشدن طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تعلل یا قصور اعضای کمیسیون نبود بلکه با وجود بررسی در جلسات متعدد کمیسیون، آن هم با حضور کارشناسان اقتصادی نتوانستیم به جمع بندی برسیم. اداره قوانین مجلس نیز به این طرح ۲۱ ایراد گرفت به همین دلیل باید در این طرح بازنگری شود.

محمدجواد ابطحی در مخالفت با این درخواست گفت: ضمن احترام به متقاضیان مسکوت ماندن طرح، کمیسیون برنامه و بودجه از ۳۰ سال قبل باید این قانون را که مصوب سال ۱۳۵۱ است را اصلاح می‌کرد.

وی ادامه داد: این طرح کامل و جامع نیست اما مسکوت ماندن آن به معنای از دست رفتن فرصت اجرایی شدن بودجه عملیاتی است.

سپس مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت، درخواست مسکوت ماندن ۶  ماهه این طرح را به رای گذاشت که از ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه نمایندگان با۱۲۰ رای موافق، ۶۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع با این درخواست موافقت کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید