ادعاهای تازه آمریکا در مورد دخالت فیس بوکی روسیه در انتخابات

کدخبر: ۲۴۶۲۰۷
اقتصاد نیوز:دولت آمریکا ادعاهای تازه ای را در مورد دخالت روسیه از طریق فیس بوک و برخی شبکه های اجتماعی دیگر در انتخابات مختلف ایالات متحده منتشر کرده است.
ادعاهای تازه آمریکا در مورد دخالت فیس بوکی روسیه در انتخابات

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس ، دولت آمریکا ادعاهای تازه ای را در مورد دخالت روسیه از طریق فیس بوک و برخی شبکه های اجتماعی دیگر در انتخابات مختلف ایالات متحده منتشر کرده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا یک زن روس بارها تلاش کرده تا با سوءاستفاده از فیس بوک در انتخابات آمریکا دخالت کند.

این زن به صرف هزینه ای 35 میلیون دلاری در شبکه های اجتماعی برای راه اندازی حساب های کاربری جعلی و  ارسال پست هایی مثبت به طرفداری از روسیه متهم شده است.

مقامات آمریکایی می گویند رفتار روس ها مشابه با رفتار آنها در جریان برگزاری انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکاست و این کشور در تلاش است تا در انتخابات کنگره آمریکا نیز به سبک خود تاثیرگذار باشد.

وزارت دادگستری آمریکا برخی انواع محتوا را که از طریق این حساب های ظاهرا جعلی به اشتراک گذاشته شده اند به اشتراک گذارده است.

مقامات قضایی آمریکا تاکید دارند که زن عامل این تحرکات پیوندهای نزدیکی با ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دارد و نام وی نیز النا خوسیایونوف است. نام این طرح نیز لاختا است. روسیه تا به حال بارها ادعاهای مطرح شده در مورد دخالت خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید