رونمایی لامبورگینی ایرانی باعث شگفتی رسانه‌های ایتالیایی شد+عکس

کدخبر: ۲۴۶۲۱۴
​اقتصاد نیوز:رونمایی لامبورگینی ایرانی در تبریز موجب شگفتی رسانه‌های ایتالیایی شد و از آن به عنوان یک نسخه‌برداری حیرت‌انگیز از لامبورگینی اصل یاد کرده‌اند. در ادامه تیترهای روزنامه‌های ایتالیایی را بررسی خواهیم کرد.
رونمایی لامبورگینی ایرانی باعث شگفتی رسانه‌های ایتالیایی شد+عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، لامبورگینی ایرانی هفته‌ گذشته در تبریز معرفی شد که رسانه‌های داخلی به ویژه صدا و سیما رونمایی این خودرو را به خوبی پوشش داده‌اند. حالا با رونمایی لامبورگینی ایرانی در تبریز، رسانه‌های ایتالیایی لب به تحسین گشوده‌اند و ضمن بازتاب این خبر در کشور ایتالیا، این خودرو را به عنوان نسخه‌برداری شگفت‌آور از لامبورگینی اصل ایتالیایی توصیف کرده‌اند. این خودرو با موتور V6 هیوندای در حدود 100 نسخه تولید خواهد شد.

رونمایی لامبورگینی ایرانی

بازتاب رونمایی لامبورگینی ایرانی در ایتالیا

روزنامه ملی ایتالیا (لارپوبلیکا) در تیتر خود با عنوان «لامبورگینی مدل مورسیه لاگو در ایران دوباره متولد شد» از لامبورگینی ایرانی سخن گفت و نوشت این خودرو کپی بسیار دقیقی از لامبورگینی مدل مورسیه لاگو بوده که اخیرا وارد خط تولید شده و قرار است 100 نسخه از آن با موتور V6 هیوندای تولید شود.

لامبورگینی ایرانی در واقع شباهت زیادی به نسخه اصلی داشته و با حفظ ظاهری خوبی نسبت به مدل اصلی طراحی شده است. این خودرو بر خلاف تصور توسط چینی‌ها ساخته نشده بلکه گروهی از مهندسان ایرانی پس از 4.5 سال تلاش و تحقیق بر روی نسخه اصلی لامبورگینی، توانستند این خودرو را تولید کنند. با توجه به اینکه طراحی و تولید چنین خودرویی کار بسیار مشکل و پیچیده‌ای است، ولی متخصصان و مهندسان کاربلد ایرانی با مهندسی معکوس، این خودرو را مشابه نسخه اصلی طراحی کرده‌اند. در واقع مهندسان ایرانی با بارها باز و بسته کردن و مطالعه بسیار دقیق به روی جزئیات خودرو توانسته‌اند به موفقیت چشمگیری دست یابند.

روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا در خصوص رونمایی لامبورگینی ایرانی نوشت با اینکه موتور هیوندایی به روی این خودرو نصب شده است، اما نتیجه پایان کار بسیار شگفت‌آور بوده و با طراحی ظاهری بی‌نظیر خود مورد تحسین قرار می‌گیرد و مسعود مرادی، رئیس این پروژه به همین دلیل به خود افتخار می‌کند. مراسم رونمایی این خودرو حتی در شبکه تلویزیون ایران نیز پخش شده است.

رونمایی لامبورگینی ایرانی

قیمت لامبورگینی ایرانی

بر اساس خبرهای اعلامی قرار است در حدود 100 نسخه از این خودرو تولید شود و قیمت آن در حدود یک چهارم قیمت لامبورگینی اصلی تعیین شده که چیزی حدود 50 هزار یورو (57 هزار دلار) خواهد بود. البته این قیمت برای یک خودرو کپی شده مبلغ زیادی است. سایر روزنامه‌های ایتالیایی نیز با عنوان‌های مشابه به این خبر واکنش نشان داده‌اند.

رونمایی لامبورگینی ایرانی

منبعirna
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید