پیام تسلیت ملک سلمان و بن سلمان برای خانواده خاشقجی

کدخبر: ۲۴۶۲۶۷
اقتصادنیوز: پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با پسر جمال خاشقجی، کشته شدن پدرش را تسلیت گفتند. این درحالی است که آمر اصلی قتل این روزنامه‌نگار منتقد خود بن سلمان بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی عربستان(واس) خبر داد، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با صلاح خاشقجی، پسر جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی کشته شدن پدرش را به وی تسلیت گفتند.

آن‌ها در این گفت‌وگوی تلفنی همدری خود را با خانواده خاشقجی اعلام کردند. این درحالی است که بر اساس شواهد قتل و نوع وقوع آن تقریبا همه کارشناسان تاکید دارند که دستور قتل این روزنامه‌نگار منتقد از سوی رده‌های بالای خاندان سعودی به ویژه ولیعهد صادر شده است.

دادستان کل عربستان شنبه اعلام کرد که تحقیقات اولیه درباره پرونده ناپدید شدن خاشقجی نشان می‌دهد که وی در پی مشاجره و درگیری فیزیکی با افرادی که در کنسولگری عربستان در استانبول با او ملاقات داشتند، کشته شده است.

در پی این حادثه پادشاه عربستان تعدادی از مسئولان اطلاعاتی مثل احمد عسیری، نایب رئیس سازمان اطلاعات و سعود القحطانی، مشاور دفتر سلطنتی را برکنار کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید