دبیر کل حزب آزادی:

جهانگیری از صحنه خارج نخواهد شد/واعظی پاشنه آشیل دولت روحانی است

کدخبر: ۲۴۶۳۵۷
اقتصادنیوز؛ مجید محتشمی، دبیر کل حزب آزادی با انتقاد از اختیارات محمود واعظی در دولت گفت: قطعاً جهانگیری از صحنه خارج نخواهد شد و فکر کنم تا انتهای کار ادامه خواهد داد؛ هرچند مسیر با سنگلاخ همراه باشد.
جهانگیری از صحنه خارج نخواهد شد/واعظی پاشنه آشیل دولت روحانی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ مجید محتشمی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب آزادی با اشاره به اظهارات روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اوّل رئیس‌جمهور مبنی بر محدودیت اختیاراتش در دولت، گفت: به نظر می‌رسد حرکت آقای واعظی از وزارت ارتباطات به سمت دفتر آقای روحانی، با حوادثی که در پشت پرده رخ داده و دارد بروز می‌کند، بی ارتباط نیست.

وی افزود: آقای واعظی برای ایجاد محدودیت در تصمیم‌گیری‌های پیرامون آقای رئیس‌جمهور که در رأس آن، آقای جهانگیری قرار دارد، به دفتر رئیس‌جمهور آمد و هدف او، محدود کردن جریان اصلاحات از کانال جهانگیری است.

محتشمی با بیان اینکه شاید آقای جهانگیری هم به این تحلیل‌ رسیده است که واعظی و نهاوندیان، قصد ایجاد محدویت برای اون را دارند، اظهار داشت: آنچه که در دغدغه آقای جهانگیری اشاره شده این است که دستی در کار است تا اصلاح‌طلبانی که موجبات انتخاب آقای روحانی را فراهم کرده‌اند، در دولت محدود شوند و به حاشیه رانده شوند؛ سرسلسله این حاشیه‌نشین‌ها هم آقای جهانگیری است.

دبیرکل حزب آزادی ادامه داد: این دولت با افرادی که در دفتر آقای روحانی هستند، یک دولت تماشاچی است و آقای واعظی تا امروز هیچ طرح اساسی و بنیادی برای حل مشکلاتی نظیر بی‌ثباتی در قیمت کالا و خدمات، دستمزد نیروی انسانی و چندبرابر شدن قیمت کالا و خدمات ندارد و به اعتقاد من، این مشکلات، به علت نبود یک مغز متفکر و مقتدر و مبتکر در حلقه‌های پیرامونی آقای رئیس‌جمهور است.

محتشمی، با بیان اینکه این موضوع دارد تبدیل به ضعف‌های آشکار و احیاناً پاشنه آشیل دولت دوازدهم می‌شود، تصریح کرد: به تبع آن، تأثیرگذاری خود را در ارتباط با اصلاح‌طلبانی که مؤید و مقوّم روحانی بوده‌اند، نشان خواهد داد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان اکنون می‌بینند که دست‌شان خالی است؛ چرا که روحانی، وقع چندانی به آن‌ها نمی‌نهد؛ هرچند اخیراً از برخی احزاب اصلاح‌طلب دعوت به‌عمل آمد، امّا به اعتقاد من این دعوت برای فروکش کردن انتقادات بود و بیشتر یک گعده و گفت‌وگو بود تا جلسه‌ای که بتوان نظرات و نقدها را همراه با راه‌حل ارائه داد.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آقای روحانی باید از نتیجه آن جلسه کمیسیونی را ایجاد کند و از اصلاح‌طلبان بخواهد تا دیدگاه‌ها و اندیشه‌های خودشان را ارائه دهند، اظهار داشت: اگر وضع موجود ادامه داشته باشد و شاهد فعالیت افرادی مثل واعظی که در ارائه ابتکار و اختراع، خنثی هستند، باشیم، به مرور زمان تبدیل به پاشنه آشیل‌هایی می‌شود که هم آقای روحانی صدمه خواهد دید هم بزرگ تر از آقای روحانی مجموعه جبهه اصلاحات دچار افت و فروکش خواهد شد و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان(هرچند کماکان در جامعه سرمایه اجتماعی دارند)، نزول پیدا خواهد کرد.

محتشمی، جلوگیری از صدمه به رئیس‌جمهور و کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را در گرو این دانشت که روحانی، اصلاح‌طلبان را به پیرامون خود وارد کند و در تصمیم‌گیری‌ها از آن‌ها استفاده کند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، درباره احتمال خروج جهانگیری از دولت گفت: شرایط فعلی دولت، شرایط مقتدرانه‌ای نیست و شاهد دولت محافظه‌کاری هستیم که به دنبال حفظ وضع موجود است.

محتشمی افزود: در چنین شرایطی، طبعاً با توجه به جوانمردی آقای جهانگیری، ایشان یک بازگویی از دغدغه‌ها و اتفاقاتی که در پشت پرده رخ می‌دهد را انجام داد؛ ولی شرایط کشور به گونه‌ای است که ایشان نباید جا را خالی کند و باید به روحانی کمک بدهد تا از این وضعیت خارج شود؛ هرچند حلقه پیرامونی روحانی، برای محدود کردن هرچه بیشتر جهانگیری فعّال‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً جهانگیری از صحنه خارج نخواهد شد و فکر کنم تا انتهای کار ادامه خواهد داد؛ هرچند مسیر با سنگلاخ همراه باشد.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید