عضو مجلس خبرگان رهبری:

اگر رهبری تذکر نمی‌دادند چه بسا «اقدام قیامی» علیه دولت صورت می‌گرفت

کدخبر: ۲۴۶۶۱۹
اقتصادنیوز؛ پس از افشاگری اخیر عزت‌الله ضرغامی درباره پشت پرده تذکر رهبر انقلاب به موازی‌کاری با دولت، سیدهاشم بطحایی توضیحاتی درباره جلسه خبرگان با رهبری که این تذکر در آن مطرح شد، ارائه کرد. بطحایی می‌گوید رهبری با هشداری که دادند، علاج واقعه قبل از وقوع کردند و اگر این تذکر را نمی‌دادند، چه بسا اقدام قیامی علیه دولت صورت می‌گرفت.
اگر رهبری تذکر نمی‌دادند چه بسا «اقدام قیامی» علیه دولت صورت می‌گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرناپلاس؛ سیدهاشم بطحایی، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری،‌ در گفت‌وگو با ایرناپلاس تأکید می‌کند که هشدار رهبر انقلاب اسلامی درباره تشکیل نهادهای موازی با دولت، ناظر به سخنان افرادی چون محمود احمدی‌نژاد، برخی اصولگرایان در داخل و خارج از بهارستان مانند سردار رحیم صفوی بوده است.

بطحایی می‌گوید رهبری با هشداری که دادند، علاج واقعه قبل از وقوع کردند و اگر این تذکر را نمی‌دادند، چه بسا اقدام قیامی علیه دولت صورت می‌گرفت.

هاشم بطحایی توضیح داد: چنین پیشنهادی از سوی اعضای خبرگان مطرح نشده است. من در هر دو جلسه آخری که اعضای خبرگان با رهبر معظم انقلاب داشتند، حاضر بودم. این پیشنهاد نه در جلسه خبرگان با رهبری و نه در اجلاسیه خبرگان مطرح نشد. البته گلایه‌هایی درباره نارسایی و ناکارآمدی برخی از اعضای دولت بیان و تذکرهایی هم داده شد، اما اینکه بگویند حالا که دولت کارآیی ندارد نهادهای موازی وارد میدان شوند، خیر چنین پیشنهادی مطرح نشد.

وی افزود: این هشدار بعد از برخی اظهارات بود که فردی پیشنهاد کرده بود دولت باید برود و دیگران باید اقدام کنند. آقای احمدی‌نژاد گفته بود که دولت باید کنار برود. منظور رهبری به احمدی‌نژاد و همفکران او بود. آن‌هایی که از این موقعیت به نفع خود استفاده می‌کنند و دلشان برای نظام، کشور و مردم نسوخته است. درواقع رهبری جواب این‌ها را دادند.

بطحایی در عین حال گفت: هشدار ایشان به همه بود. دولت آش نیست که وقتی از این آش بدمان آمده، آش دیگری بخوریم. دولت یعنی برخاسته از انتخاب ملت. به این سادگی نیست که آن را برداریم. با این تفاسیر انتخابات و آرای مردم چه معنی دارد؟ این قبیل حرف‌هایی که زدند، حرف‌های بی‌مبنا و بی‌معنی است. مگر دولت با دستور رحیم صفوی، احمدی‌نژاد و برخی اصولگرایان آمده که با دستور آنان برود. من نمی‌گویم دولت موفق بوده و طرفدار دولت نیستم، اما دولت با رأی ملت آمده، با انتخابات آمده است و اگر هم قرار است جا‌به‌جا شود، باید مجلس وارد شود. حرف را باید طوری زد که دنیا نگوید در ایران سلیقه شخصی اعمال می‌شود. امام(ره) هم با آن قدرتش این‌طور نبود که بگوید بنی‌صدر تو برو و رجایی تو بیا جای او.

بطحایی تاکید کرد:  قبل از انقلاب کسی جرأت نمی‌کرد حتی در ذهنش هم، ‌چنین فکری بکند که دولت برود، چه برسد به اینکه بر زبان جاری کند. اما امروز فضا باز است و حتی باکمال بی‌ادبی به حریم ولی امر هم جسارت می‌کنند. بنابراین ایشان لازم بود این تذکر را بدهد که اگر این تذکر را نمی‌داد، کم‌کم ناله‌ها فریاد می‌شد و به یک اقدام قیامی تبدیل می‌شد. بنابراین ایشان قبل از وقوع فاجعه علاج کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید