ادعای رئیس موساد؛

ایران در حال پیشروی در عراق است!

کدخبر: ۲۴۶۶۳۸
اقتصادنیوز؛ یوسی کوهن، رئیس دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل مدعی شد که ایران از لحاظ سیاسی و نظامی در حال پیشروی در عراق است.
ایران در حال پیشروی در عراق است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ یوسی کوهن، رئیس موساد در کنفرانسی که توسط وزارت خزانه‌داری اسرائیل برگزار شد، ادعا کرد که ایران به لطف حزب‌الله حضور پررنگی در مرز سوریه و لبنان دارد.

وی در ادامه ادعای بی‌اساس خود درباره روابط حاکم میان ایران و عراق اظهارنظر کرد و مدعی شد که ایران از لحاظ سیاسی و نظامی در حال پیشروی در عراق است.

کوهن در ادامه صحبت‌های خصمانه خود افزود: اگر به کمک سایر کشورهای جهان، ایران را از خاورمیانه بیرون نرانیم، شرایطی پیش می‌آید که در آن نیروهای ایرانی به طرز کنترل نشده‌ای در خاورمیانه گسترش خواهند یافت.

وی در ادامه صحبت‌های ایران‌هراسانه خود نسبت به آن چه توانایی‌های توپخانه‌ای ایران خواند، هشدار داد و اعلام کرد که این توپخانه‌ها می‌توانند بخش اعظمی از خاورمیانه را پوشش دهد.

رئیس موساد ادعا کرد که سایر کشورهای جهان، جمهوری اسلامی را مانند رژیم صهونیستی می‌نگرند.

وی همچنین مدعی شد که برخی از این کشورها ایران را اصلی‌ترین تهدید موجود می‌پندارند. تهدیدی که جهان می‌بایست از آن آگاه باشد و در مقابل آن بایستد.

این مقام صهیونیستی در پایان از کشورهای دیگر درخواست کرد که همانند آمریکا، سیاست‌شان را درمقابل آنچه که "نظام توسعه‌طلب ایران" خوانده شد، تغییر دهند.

وی مدعی شد: رئیس‌جمهور ترامپ و وزارت امور خارجه دکترین جدیدی در مقابل ایران نگاشته‌اند. آن‌ها در آن (دکترین) هرچیزی برای بازگرداندن ایران به سرجایش در خاورمیانه نیاز است، درنظر گرفته‌اند.

گفتنی است، ادعای دخالت ایران از سوی این مقام صهیونیست در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه است. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید