نامه دادستان به مجلس درباره ۱۱ پرونده محمود صادقی/ شکایت از کریمی قدوسی

کدخبر: ۲۴۶۸۱۶
اقتصادنیوز: سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از درخواست دادستان از این هیئت درباره ۱۱ پرونده محمود صادقی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدجواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرونده شکایت علاءالدین بروجردی، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در دستورکار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار داشت، گفت: در جلسه هفته گذشته هیئت از آقای قدوسی برای ارائه توضیحات نسبت به شکایت بروجردی دعوت شده بود و در جلسه این هفته نیز از بروجردی برای ارائه توضیحات درباره شکایتش دعوت کردیم.

وی در توضیح شکایت آقای بروجردی اظهار داشت: شکایت وی ناظر به مصاحبه‌ای است که آقای قدوسی داشتند. رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی  معتقد است که موضوعات مطرح شده ریشه در گذشته داشته است که پرونده آن در مراجع قضایی مورد برسی قرار گرفته بنابراین دیگر لزومی به طرح مجدد این موضوعات از سوی قدوسی وجود ندارد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: در نهایت مقرر شد که هیئت نظارت در جلسات بعدی نتیجه‌گیری کند که آیا مصاحبه آقای قدوسی در حیطه وظیفه نمایندگی است یا خیر؟

جمالی با بیان اینکه روز گذشته (سه‌شنبه اول آبان) نامه‌ای از سوی دادستانی درباره پرونده‌های محمود صادقی نماینده تهران به هیئت نظارت ارسال شده، یادآور شد: طبق این نامه آقای صادقی 11 مورد پرونده دارد که خواسته شده هیئت در این موارد اعلام نظر کند.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: البته هیئت نظارت  در گذشته در برخی از موارد مطرح شده اعلام نظر کرده است که ممکن است نظرات هیئت به شعب دیگر رفته باشد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه دادستان خواستار تعیین تکلیف این پرونده‌ها شده است، گفت: یکی از اعضای حقوقی هیئت نظارت، مأمور بررسی این موضوع شد تا جواب دادستانی داده شود.

جمالی با بیان اینکه بررسی ادعاهای مطرح شده در جریان استیضاح علی ربیعی وزیر سابق کار نیز در دستورکار هیئت قرار دارد، اظهار داشت: در جلسه این هفته، هیئت نظارت میزبان یکی از افرادی بود که وی را به عنوان شاهد معرفی کرده و مطالبی را نوشته و امضا کرده بودند. وی در جلسه این هفته هیئت حاضر و توضیحاتی را به اعضا ارائه کرد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: هیئت نیز در جلسات آینده نظرش را درباره ادعاها مطرح خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید