نخست وزیر ژاپن:ژاپن و چین برای حراست از صلح و امنیت منطقه مسئولیت مشترک دارند

کدخبر: ۲۴۶۹۶۲
اقتصاد نیوز: نخست وزیر ژاپن که قرار است امروز پنجشنبه رسما از چین دیدار کند، به شبکه خبری 'ان اچ کی' ژاپن خاطر نشان کرد از این طریق طرفین می توانند همکاری هایشان را گسترش دهند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ وی که اولین نخست وزیر ژاپن است که در 7 سال گذشته به چین سفر می کند، افزود: به دنبال تقویت روابط و گسترش همکاری ها با چین است.

او تاکید کرد که در جریان ملاقات با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین که دیدار مهم سران محسوب می شود درباره مسایل مختلف از جمله همکاری های تجاری، بحث و رایزنی خواهد شد.

آبه تعمیق تبادلات میان دو کشور را مهم توصیف کرد و ادامه داد: ما امیدواریم در زمینه امنیت دریایی و مساله اکتشافات منابع انرژی در دریای شرقی هم به توافقاتی برسیم.

این در شرایطی است که بر اساس گزارش رسانه های ژاپنی آبه قرار است در ملاقات با 'شی' و همچنین 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین با آنها درباره مساله هسته ای کره شمالی و جنگ تجاری آمریکا با چین نیز گفت وگو کند.

از آنجا که آبه تا سه سال دیگر قدرت را در ژاپن و 'شی' نیز بدون زمان بندی خاصی رهبری چین را در اختیار دارد، دیدار دو طرف بیش از گذشته برای هر دو کشور اهمیت دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید