تهدیدهای امنیتی به معاون اوباما رسید

کدخبر: ۲۴۶۹۶۶
اقتصادنیوز: با ادامه کشف بسته های مشکوک ارسال شده به شخصیت های سیاسی پیشین و کنونی آمریکا، مقام های این کشور اعلام کردند که در پی یافتن بسته گم شده ای هستند که به معاون رئیس جمهوری پیشین فرستاده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان نوشت، مقام های پلیس آمریکا اعلام کردند که در پی یافتن بسته مشکوک ارسال شده به نشانی «جو بایدن» معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور هستند.

به گفته این مقام ها، این بسته که مشابه بسته های مشکوک ارسال شده پیشین بوده، به دست بایدن نرسیده و توسط پست به نشانی فرستنده بازگشت داده شده و پلیس در حال پیگیری برای یافتن آن است.

یک بسته مشکوک نیز به «مکسین واترز» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده بود که نهاد مسئول بررسی نامه های ارسالی به اعضای کنگره آن را کشف کرد.

در دو روز گذشته بسته های مشکوک به بمب به نشانی منزل اوباما، بیل و هیلاری کلینتون رئیس جمهوری و وزیر خارجه پیشین آمریکا ، «دبی واسرمن شولتز» عضو دمکرات مجلس نمایندگان، «کامالا هریس» عضو سنا و «اندرو کومو» فرماندار نیویورک ارسال شده است.

سرویس مخفی کاخ سفید که براساس قوانین آمریکا محموله های ارسالی به منزل مقام های این کشور را بررسی می کند، این بسته ها را پیش از رسیدن به مقصد کشف و توقیف کرده است.

همچنین دفتر شبکه خبری سی ان ان در نیویورک نیز پس از کشف یک بمب تخلیه شده و ماموران با محاصره منطقه اقدام به خنثی کردن این بمب کردند.

هدف دیگر این بسته ها «جرج سوروس» سرمایه دار یهودی مجاری تبار بود که مشهور به «پدر انقلاب های رنگی» و حامی حزب دمکرات آمریکا است.

«بیل دو بلازیو» شهردار نیویورک ارسال این بسته ها را «اقدام تروریستی» عنوان کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این اتفاق ها را «خشونت سیاسی» خواند و گفت که این اقدام ها جایی در این کشور ندارد.

ارسال این بسته ها در حالی است که تا دو هفته دیگر انتخابات کنگره آمریکا آغاز می شود و دو حزب دمکرات و جمهوریخواه رقابت شدیدی را در پیش دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید