پاکستان: ادعاهای دولت افغانستان مبنی بر دست داشتن اسلام آباد در حمله اخیر قندهار بی اساس است

کدخبر: ۲۴۶۹۸۴
اقتصاد نیوز: وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه مطبوعاتی، اتهامات و ادعاهای دولت افغانستان مبنی بر دست داشتن اسلام آباد در حمله اخیر قندهار را بی اساس و بی پایه خواند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ حادثه تروریستی در قندهار افغانستان روز پنجشنبه 26 مهرماه به وقوع پیوست و بر اثر آن چند نفر از جمله «عبدالرازق اچکزی» فرمانده پلیس قندهار افغانستان کشته شدند.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان پس از این حادثه تروریستی، گفت:این توطئه در پاکستان طراحی شده است و پاکستان باید مجرمان را به دولت کابل تحویل دهد تا آنها به دادگاه معرفی شوند.

رسانه های افغان به نقل از «غنی» گفتند که کشته شدن «عبدالرازق اچکزی» فرمانده پلیس قندهار افغانستان، در پاکستان برنامه ریزی شده است.

اما این اتهامات با واکنش جدی دولت پاکستان مواجه شد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود در پاسخ به دولت افغانستان، گفت:هیچ مدرکی مبنی بر تایید این ادعاها در مورد پاکستان وجود ندارد.

وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه بیانیه خود با تاکید بر لزوم اجرای دقیق مکانیزم های طرح موسوم به «پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» (APAPPS)، دوری از بازی رسانه ای که بر خلاف اصول همکاری مورد توافق دو طرف در اوایل سال جاری است را خواستار شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید