نشست رهبران روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه

کدخبر: ۲۴۶۹۹۱
اقتصاد نیوز: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور، ایران و ترکیه درباره تسریع در تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به توافق رسیدند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، این سه کشور رایزنی‌هایی را با مشارکت الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه، سادات اونال، همتای ترکیه‌ای خود و حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه ایران انجام دادند.

در این بیانه عنوان شده است، علاوه بر پرونده سوریه کمیته قانون اساسی این کشور نیز بررسی شد.

در این رابطه استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا دو روز پیش به بررسی پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تشکیل کمیته قانون اساسی پرداختند.

تلاش برای تشکیل این کمیته برای اصلاح قانون اساسی در جریان است. این کمیته متشکل از نمایندگان دولت و مخالفان به منظور مشارکت در حل و فصل سیاسی بحران این کشور تحت نظارت سازمان ملل است. این روند براساس مصوبه‌های کنفرانس گفت‌وگو ملی سوریه در سوچی سوریه آغاز شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه از برنامه‌ریزی کشورش برای برگزاری اجلاسی سه جانبه با حضور روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه خبر داد.

لاوروف در پی نشست با سادات اونال و جابری انصاری در مسکو گفت: روسیه برای برگزاری یک اجلاس سران جدید تلاش می‌کند. وی اما به تاریخ این نشست پیشنهادی اشاره نکرد.

آخرین نشست رهبران سه کشور ضامن آتش‌بس سپتامبر گذشته در تهران برگزار شد.

در این راستا خیرت عبدالرحمانوف، وزیر خارجه قزاقستان اظهار داشت:‌ دور آتی نشست‌های آستانه درباره سوریه احتمالا اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر آینده در آستانه برگزار شود.

عبدالرحمانوف به خبرنگاران گفت: براساس اظهارات نمایندگان کشورهای ضامن، آنها قصد دارند دور جدید مذاکرات حل سیاسی بحران سوریه را در آستانه برگزار کنند و زمان و دستور کار این نشست بعد از دریافت اطلاعات نهایی از کشورهای ضامن رسانه‌ای خواهد شد اما براساس اطلاعات اولیه این نشست اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر برگزار می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید