اعلام میزان سود رئال مادرید از قهرمانی در اروپا

کدخبر: ۲۴۷۰۴۰
اقتصاد نیوز: یوفا مبلغ پرداخت شده به باشگاه های حاضر در رقابت های اروپایی فصل قبل را اعلام کرد.
اعلام میزان سود  رئال مادرید از قهرمانی در اروپا

به گزارش اقتصاد نیوز، یوفا پاداش پرداخت شده به باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا فصل ۱۸-۲۰۱۷ را اعلام کرد و مطابق این آمار، رئال مادرید ۸۸.۶ میلیون یورو از یوفا درآمدزایی داشته است.

شاگردان زین الدین زیدان در فینال کیف که در ماه می ۲۰۱۸ برگزار شد به لطف دبل گرت بیل و البته دو اشتباه مرگبار لوریس کاریوس به برتری ۳-۱ رسید و بر بام اروپا ایستاد‌. این سومین قهرمانی متوالی زیدان در لیگ قهرمانان اروپا بود و او چند روز پس از آن به طور ناگهانی از سمت خود کنار رفت.

برد در فینال رئال مادرید را به ۱۵.۵ میلیون یورو رساند تا مجموع درآمدهای کهکشانی ها از این فصل به ۸۸.۶ میلیون یورو برسد. لیورپول نیز با رسیدن به فینال ۱۱.۲ میلیون یورو درآمدزایی داشت تا جمع عایدی لیورپول از این فصل عدد ۸۱.۲ میلیون یورو را نشان دهد.

در لیگ اروپا نیز اتلتیکو مادرید بعد از برتری ۳-۰ در فینال رقابت ها مقابل مارسی ۱۶.۱ میلیون یورو دریافت کرد. مارسی نیز به دلیل عملکرد چشمگیرش در طول مسابقات ۲۳ میلیون یورو پاداش دریافت کرد.

شاگردان دیگو سیمئونه که در دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان حضور داشتند و بعد از قرارگیری در جایگاه سوم گروه خود به رقابت های لیگ اروپا رسیدند، ۳۱‌.۷ میلیون یوروی دیگر هم بابت حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان دریافت کردند.

تمامی باشگاه هایی که در مرحله گروهی فصل قبل لیگ قهرمانان حضور داشته اند، درآمد حداقلی ۱۲.۷ میلیون یورو را کسب کرده اند.

یوفا در مجموع به تیم های حاضر در لیگ قهرمانان ۱۸-۲۰۱۷، ۱.۴۱۲ میلیارد یورو و به تیم های حاضر در لیگ اروپای همین فصل ۴۲۸.۱ میلیون یورو پاداش پرداخت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید