تنیس بازان مشهور دنیا در میان دلارهای آغشته به خون !

کدخبر: ۲۴۷۰۶۵
اقتصاد نیوز:قرار است در جده عربستان، دیداری نمایشی بین رافا نادال و نوواک جوکوویچ، دو تنیسور برجسته دنیا برگزار شود اما.....
تنیس بازان مشهور دنیا در میان دلارهای آغشته به خون !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از بازار ورزش، دو هفته پیش ترکی آل شیخ، وزیر ورزش عربستان سعودی، اعلام کرد که نواک جوکوویچ و رافائل نادال، در روز ۲۲ دسامبر سال جاری، یک دیدار نمایشی را در ورزشگاه ملک عبدالله در شهر جده و تحت عنوان مسابقات «ملک سلمان» برگزار خواهند کرد.

هر دو بازیکن بلافاصله توییت وزیر ورزش عربستان را ری‌توییت کردند و از بازی در جده ابراز خرسندی نمودند.

حالا به دنبال قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری عربستان در ترکیه، انتقادات زیادی از دولت سعودی مطرح شده است و طرفداران این دو بازیکن در شبکه‌های اجتماعی، خواستار انصراف از این بازی شده‌اند.

حتی سازمان عفو بین‌الملل هم وارد ماجرا شده و اعلام کرده است که حکومت محافظه‌کار عربستان قصد دارد از ورزش، به عنوان روشی برای ترمیم چهره خود در جهان استفاده کند.

این سازمان از نادال و جوکوویچ خواسته است تا از طریق محبوبیت جهانی خود، توجه افکار عمومی جهان را نسبت به وضع «اسفناک» حقوق‌ بشر در عربستان جلب کنند.

نادال و جوکوویچ تاکنون سکوت کرده‌اند. اسپانسرهای آنان هم حالا نگران‌اند که مبادا با حضور در جده و انجام این بازی نمایشی وجهه‌ منفی‌ای پیدا بکنند و این به ضرر آنها نیز تمام می‌شود.

روزنامه سوییسی تاگس‌آنزایگر نوشته است که هر کدام از این دو ستاره رقمی میلیونی از عربستان دریافت می‌کنند. ماهنامه آلمانی تنیس‌مگزین نیز به شکلی طعنه‌آمیز نوشته است: این میلیون‌ها احتمالاً «آغشته به خون»اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید