تهدید عربستان از سوی مرکل

کدخبر: ۲۴۷۰۷۵
دفتر صدراعظم آلمان شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که «آنگلا مرکل» در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی» در کنسولگری این کشور را «تندترین لحن ممکن» محکوم و ریاض را تهدید به «اقدامات مناسب» کرد.
تهدید عربستان از سوی مرکل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه این دفتر آمده که صدراعظم آلمان در تماس با پادشاه عربستان، از آمادگی برلین برای بکارگیری «اقدامات مناسب به همراه شرکای بین‌المللی خود» در واکنش به قتل این روزنامه‌نگار گفته است.
بیانیه ادامه می‌دهد که مرکل «صراحتا تاکید کرد، سلسله وقایع [منجر به قتل خاشقچی] باید به وضوح شرح داده شود».
دفتر صدراعظمی آلمان می‌افزاید: صدراعظم از عربستان سعودی خواست که از تحقیقات سریع، شفاف و موثق در این زمینه اطمینان حاصل کند.
بیانیه ادامه می‌دهد که وی همچنین در این تماس بر لزوم «مسئول دانستن» افراد دخیل در این جنایت تاکید کرده است.
مرکل پیشتر صادرات سلاح به عربستان سعودی را تا مشخص شدن ابعاد مختلف قتل خاشقچی، متوقف کرده بود.
این بیشترین شدید ترین واکنشی است که مقام های اروپایی به جنایت عربستان سعودی داشته اند.
خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، بیش از سه هفته پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و دیگر برنگشت.
رسانه‌های ترکیه گزارش کرده‌ بودند که 15 تن از اعضای سرویس اطلاعاتی عربستان پس از وی وارد کنسولگری شده و احتمالا در قتل او نقش داشته‌اند.
عربستان سعودی مدعی است که وی در جریان یک مشاجره در کنسولگری عربستان کشته شده است؛ ادعایی که مورد پذیرش افکار عمومی قرار نگرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید