ارسال بسته‌های مشکوک برای شخصیت‌های منتقد ترامپ +جزئیات

کدخبر: ۲۴۷۰۹۳
اقتصادنیوز: یکی از منابع پلیس فدرال آمریکا می‌گوید، تحقیقات درباره ۱۰ بمب لوله‌ای که برای دموکرات‌های ارشد و منتقدان رئیس جمهوری این کشور ارسال شده، به فلوریدا ختم می‌شود، درحالیکه منبع دیگری می‌گوید بازرسان براین باورند طراحی این بمب‌ها از اینترنت به دست آمده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، این منابع آگاه می‌گویند، تمامی این بسته‌های مشکوک از طریق سیستم پستی آمریکا ارسال شده‌اند و مقام‌های پلیس در آمریکا می‌گویند احتمالا سرنخ‌هایی از مبداء ارسال بسته‌های انفجاری پیدا کرده‌اند که به یک دفتر توزیع پستی در فلوریدا ختم شده است.

یکی از منابع پلیس و کارشناس سابق بمب در دولت آمریکا گفته است، نحوه ساخت این بمب‌ها به صورت گسترده در اینترنت و در پروپاگاندایی که توسط گروه‌های شبه نظامی چون داعش و القاعده ارائه می‌شود، موجود است.

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و رابرت دونیرو، بازیگر هالیوودی نیز اخیرا بسته‌های مشکوک دریافت کردند که هیچ یک منفجر نشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ارسال این بمب‌ها را محکوم کرد اما بعدا رسانه‌ها را به خاطر داشتن لحنی عصبانی و خشن مقصر دانست.

دموکرات‌های پیشروی آمریکایی می‌گویند این بمب‌ها نتیجه خطرناک جو سیاسی متخاصم ایجاد شده توسط ترامپ است.

این بسته‌ها که ظاهرا حاوی وسیله‌ای شبیه بمب‌های لوله‌ای است در چهار روز گذشته برای چندین نفر از مقام‌های سابق دولتی و چهره‌های سرشناس دموکرات ارسال شده است.

باراک اوباما و هیلاری کلینتون، برجسته‌ترین نام‌ها در این میان بودند اما بسته اول را پلیس روز دوشنبه در صندوق پستی خانه جورج سورس، میلیاردر سرشناس و حامی بزرگ حرکت‌های لیبرال-دموکراتیک در حومه نیویورک کشف کرد.

در پی آن روز چهارشنبه اعلام شد که بسته مشابهی روز سه‌شنبه به آدرس باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق، به صندوق پست انداخته شده بوده که پیش از رسیدن به خانه او در واشنگتن دی‌سی توسط ماموران پلیس مخفی شناسایی شده بود.

روز پنجشنبه مقام‌های پلیس و اف‌بی‌آی از ارایه اطلاعات بیشتر درباره شخص یا اشخاص مظنون پشت ارسال این بسته‌ها امتناع کردند اما گفتند امکان دارد که بسته‌های بیشتری از این نوع ارسال شده که هنوز شناسایی نشده‌اند.

ویلیام سوئنی، دستیار مدیر اف‌بی‌آی هم گفته پودر سفیدی که همراه بسته پستی به دفتر شبکه سی‌ان‌ان در نیویورک ارسال شده بود و قرار بود به دست جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا و از منتقدان جدی دونالد ترامپ برسد، حاوی ماده شیمیایی خطرناکی نیست.

این مقام اف‌بی‌آی گفته همه بسته‌هایی که تاکنون کشف شده به مقر اف‌بی‌آی در شهر کوانتیکو ویرجینیا (در نزدیکی واشنگتن، پایتخت) ارسال شده و همچنان در آزمایشگاه تحت بررسی است.

افرادی که تا عصر پنجشنبه قرار بود این بسته‌های را دریافت کنند عبارتند از:

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق - دموکرات

هیلاری کلینتون، وزیرخارجه سابق و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ - دموکرات

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری در دوران باراک اوباما - دموکرات

جان برنان، رئیس سابق سیا، منتقد جدی دونالد ترامپ

اریک هولدر، دادستان کل سابق در دوران باراک اوباما

مکسین واترز، نماینده دموکرات کنگره از ایالت کالیفرنیا

رابرت دنیرو، هنرپیشه سینما و از منتقدان جدی دونالد ترامپ

هیچ کدام از این بسته‌ها منفجر نشده و هنوز معلوم نیست که آیا آنها واقعا قدرت انفجاری داشته‌اند.

روز پنجشنبه گزارش شد که یکی از این بسته‌ها به آدرس رستورانی در نیویورک که رابرت دنیرو، هنرپیشه سرشناس سینما، مالک آن است ارسال و کشف شده است.

رابرت دنیرو از منتقدان سرسخت ترامپ است و او را یک "فاجعه ملی" خوانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید