علم‌الهدی خطاب به جهانگیری: موانع را افشا کن!

کدخبر: ۲۴۷۱۱۷
اقتصادنیوز: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: روراست با مردم صحبت کنید و بگوئید مشکل چیست؛ مردم نیز با شما همراه هستند.
علم‌الهدی خطاب به جهانگیری: موانع را افشا کن!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه دیپلماسی عمومی ما در سوریه و یمن برقرار است و مظهر عمومی دیپلماسی شیعه نیز راهپیمایی اربعین است، تصریح کرد: شیعیان در اینجا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و این دیپلماسی روی کره زمین بی‌نظیر است؛ مسئله تنها دیپلماسی عمومی شیعه نیست و به دیپلماسی عمومی محبان اهل‌بیت‌(ع) رسیده و اهل‌سنت نیز در این راهپیمایی حاضر هستند.

وی تصریح کرد: همه دیپلماسی‌ها متکی به یک جریان هماهنگ وحدت سیاسی و جغرافیایی و یا فرهنگی است، اما دیپلماسی عمومی شیعه در راهپیمایی اربعین، "میلیونی" است و این جمعیت میلیونی دارای دل‌های به‌هم گره‌خورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: مهم این است که در این دیپلماسی عمومی رهبری فکری با انقلاب اسلامی است؛ بیزاری از قدرت‌های جهانی و وابستگی به قدرت ضد‌استکباری انقلاب اسلامی ویژگی این راهپیمایی میلیونی اربعین است.

وی خاطرنشان کرد: چرا انقلاب ما توانست این کار را بکند و از همه ملل و کشورها در این راهپیمایی شرکت می‌کند اما زائر آفریقایی و آسیایی و اروپایی نیز دم از انقلاب ایران می‌زند؟ این به‌خاطر وابستگی مردم ما به انقلاب ‌است؛ شما مردم به این انقلاب وابسته‌اید و این سبب شده این عظمت در یک دیپلماسی عمومی جهان تشیع برای رهبری فکری این دیپلماسی ایجاد شود و آن چیزی که مهم است تداوم این وابستگی است.

علم‌الهدی افزود: مقام معظم رهبری در درس خارج خود فرمودند مسائل نظام باید شفاف باشد و این به‌خاطر دو چیز است؛ یکی اینکه این مهم اعتماد مردم را جلب می‌کند. مردم وقتی ببینند همه راست می‌گویند و از تمام واقعیات کشور سخن گفته می‌شود، اعتماد می‌کنند و وابسته به انقلاب می‌شوند؛ وقتی همه‌چیز شفاف باشد مردم اعتماد می‌کنند.

وی گفت: همه قدرت نظام ما به‌دلیل وابستگی مردم است و این مهم صرفاً با شفافیت ادامه پیدا می‌کند. مشکلات را با مردم مطرح کنید و راستش را بگوئید. بعد از 5 سال یک آقایی از مسئولان بگوید اختیار تغییر منشی هم نداشتم و این روراستی نیست. شما 5 سال است برنامه‌ریز و سیاست‌گذار‌ید و اگر اختیار انتخاب منشی نداشتی چرا ماندی؟ مانع را برای مردم چرا عنوان نکردید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: امروز همه‌چیز در کشور موجود است؛ شما طلا و ارز را جلودار سبد مردم قرار دادید. حالا که طلا و ارز در حال بازگشت قیمت است، فشار معیشتی همچنان باقی است؛ روراست با مردم صحبت کنید و بگوئید مشکل چیست؛ مردم نیز با شما همراه هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید