حمایت آلمان از اتریش درباره تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی

کدخبر: ۲۴۷۱۳۸
اقتصادنیوز؛ پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان از پیشنهاد اتریش برای موضعگیری مشترک اروپا در باره قطع صدور سلاح به عربستان سعودی، استقبال کرد.
حمایت آلمان از اتریش درباره تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ آلتمایر که از ترکیه دیدار می کند به شبکه رسانه ای دویچلندفونک (دی ال اف) آلمان گفت: دولت آلمان در مورد قطع صادرات کنونی تسلیحات به عربستان سعودی به توافق رسیده است و چنانچه کشورهای اروپایی موضع مشترکی در این باره در پیش گیرند، تاثیر این تصمیم نیرومندتر خواهد شد.

«کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش پیشتر و پس از تایید کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی از اتحادیه اروپا ، توقف فروش سلاح به عربستان را خواستار شده بود.

دادستان کل عربستان روز پنجشنبه برخلاف بیانیه های رسمی پیشین حکومت در باره غیرعمدی بودن قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد آل سعود در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول، اعلام کرد که این قتل از پیش برنامه ریزی شده بوده است. 

گفتنی است خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی در تاریخ دوم اکتبر (10 مهر ماه) پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و دولت سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب، بالاخره بامداد روز شنبه گذشته، تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور، به قتل رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید