سخنان روحانی در صحن علنی مجلس آغاز شد

کدخبر: ۲۴۷۳۳۴
اقتصادنیوز؛ حسن روحانی رئیس‌جمهوری با استقبال علی مطهری، نایب رئیس مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی‌اش وارد صحن علنی مجلس شد و سپس سخنرانی خود را آغاز کرد.
سخنان روحانی در صحن علنی مجلس آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز؛ دقایقی پیش حسن روحانی رئیس جمهور برای دفاع از ۴ وزیر پیشنهادی خود وارد صحن علنی مجلس شد.

حسن روحانی دقایقی پیش سخنان خود را در دفاع از وزرای پیشنهادی ‌اش آغاز کرد.

حسن روحانی گفت: آنچه که در هفته‌های گذشته شاهد بودیم پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا بوده است. ما از لحاظ سیاسی بی‌تردید در سطح جهان پیروزی کم نظیر تاریخی را در اختیار داریم.

رئیس جمهور اضافه کرد: کمتر سراغ داریم که آمریکا در سطح جهان تصمیمی مهمی را علیه یک کشور بزرگ اتخاذ کرده باشد و هم‌پیمانان سنتی او آمریکا را رها کرده باشند.

روحانی ادامه داد: اگر در این مجلس یک سال پیش به بحث وبررسی می‌پرداختیم که اگر روزی در حقوق لاینفک ملت ایران آمریکا بایستد واروپا در کنار ایران بماند، حتما اکثریت قاطع جمع ما نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند این یک خوش بینی محض است.

حسن روحانی گفت: ملت ما از لحاظ سیاسی دست برتر را دارد. از لحاظ افکار عمومی جهان ایران را کشوری متعهد به تعهدات خود و آمریکا را به عنوان کشوری که هم وفای به عهد ندارد و هم مقررات بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد، می‌دانند.

ما نیازمند دو موفقیت هستیم؛ از لحاظ سیاسی و اقتصادی. تمام برنامه‌ها برای این بوده که مردم ایران در مشکل اقتصادی قرار بگیرند و مردم به ستوه بیایند و در برابر آمریکا سر فرود بیاورند و در موضوع دیگر یعنی موضوع روانی و اجتماعی مردم را به آینده ناامید کنند>

بدون حمایت قوه قضاییه و نیروهای مسلح و بدون هدایت مقام معظم رهبری نمی‌توانیم پیروز شویم.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات دیگر چهره‌هایی هستند که از دولت چهار وزیر پیشنهادی را برای گرفتن رأی اعتماد در جلسه امروز مجلس همراهی می‌کنند.

گفتنی است، امروز صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید