بررسی شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر

کدخبر: ۲۴۷۳۹۱
اقتصاد نیوز:استقلال تهران همراه با وینفرد شفر آلمانی تا اینجا نتوانسته انتظارات را برآورده کند.
بررسی شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، استقلال تهران در یک بازی حساس اولین شکست خانگی این فصل خود در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی را مقابل سپاهان اصفهان متحمل شد. شاگردان شفر با این شکست به رده‌ی ششم جدول رده بندی سقوط کردند و در پایان ثلث اول فصل، اختلاف امتیازی آن‌ها با صدر جدول رده بندی به ۹ امتیاز رسید.

استقلال در رقابت‌های این فصل لیگ برتر از ۱۰ بازی خود همراه با شفر فقط ۱۴ امتیاز بدست آورده که عملکرد غیر قابل قبول برای هواداران این تیم است. برخی از هواداران استقلال هم که دیشب در ورزشگاه حضور داشتند علیه بازیکنان این تیم شعارهایی دادند و اصلا از شرایط استقلال رضایت نداشتند. در این گزارش بررسی کرده‌ایم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر چند بار اتفاق افتاده است که یک تیم در پایان هفته‌ی دهم، ۱۴ امتیاز یا کمتر داشته باشد و در نهایت بتواند در پایان فصل در جمع ۳ تیم برتر قرار بگیرد.

آمار به نفع استقلال نیست

شفر قبل از شروع لیگ هجدهم یکی از اهداف خودش در فصل دوم حضور در باشگاه استقلال تهران را قهرمانی در لیگ عنوان کرده بود. در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر هیچ وقت سابقه نداشته یک تیم در پایان هفته‌ی دهم کمتر از پانزده امتیاز داشته باشد و در نهایت هم بتواند در پایان فصل قهرمان لیگ برتر شود.

کمترین امتیازی که یک تیم در پایان هفته‌ی دهم در تاریخ لیگ برتر بدست آورده و در نهایت توانسته قهرمان رقابت‌ها شود به استقلال لیگ هشتم برمی‌گردد. در آن دوره از رقابت‌ها استقلال تهران همراه با امیر قلعه‌نویی در پایان هفته‌ی دهم، پانزده امتیاز داشت و در نهایت هم توانست به عنوان قهرمانی برسد. البته قهرمانی استقلالی‌ها در حالی در آن فصل و در بازی آخر در مشهد به دست آمد که رقابت‌های لیگ برتر با حضور ۱۸ تیم برگزار می‌شد و تیم‌‌ها ۴ بازی بیشتر از این دوره از رقابت‌های لیگ برتر انجام می‌دادند.

کسب سهمیه برای دو تیم پرطرفدار پایتخت

فصل گذشته استقلال تهران لیگ را با علیرضا منصوریان آغاز کرد و از هفته‌ی نهم رقابت‌ها شفر روی نیمکت این تیم نشست. در پایان هفته‌ی دهم فصل گذشته استقلال تهران ۹ امتیاز داشت اما شفر توانست با این تیم نتایج قابل قبولی در لیگ برتر بگیرد و در نهایت هم در پایان فصل استقلال بعد از پرسپولیس و ذوب‌آهن در رده‌ی سوم جدول رده بندی قرار گرفت. البته آبی‌های پایتخت در جام حذفی هم همراه با شفر موفق بودند و توانستند قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شوند.

در لیگ شانزدهم هم استقلال همراه با منصوریان در پایان هفته‌ی دهم، چهارده امتیاز داشت و در نهایت موفق شد با کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها را به پایان برساند.

پرسپولیس برانکو هم در دومین فصل حضور این سرمربی در این تیم و در لیگ پانزدهم شرایطی شبیه استقلال شفر در این فصل داشت. آن پرسپولیس هم در پایان هفته‌ی دهم، چهارده امتیاز داشت ولی توانست تا پایان رقابت‌های لیگ، نتایج ضعیف هفته‌های ابتدایی را جبران کند و در نهایت با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان عبدالله ویسی از رسیدن به مقام قهرمانی بازماند و نایب قهرمان لیگ برتر شد.

در هفده دوره‌ی گذشته‌ی لیگ برتر به جز در ۳ دوره‌ی آخر این رقابت‌ها، در هیچ دوره‌ای تیمی که ۱۴ امتیاز یا کمتر از آن را در پایان هفته‌ی دهم رقابت‌ها داشته است، نتوانسته در پایان لیگ در بین سه تیم برتر قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید