روش نمک خوراکی دریاچه ارومیه مجاز نیست

کدخبر: ۲۴۷۴۱۷
اقتصادنیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فروش نمک خوراکی دریاچه ارومیه مجاز نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، جلال غفارزاده در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال هاست فرآوری بهداشتی و خوراکی نمک دریاچه ارومیه مورد بحث است، افزود: هیچ واحد تولیدی مجوز فروش نمک دریاچه ارومیه را با عنوان خوراکی ندارد و  با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

غفارزاده با اشاره به اینکه در کل کشور در تامین۳۶ قلم دارو با کمبود مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: استان نیز همانند کشور با کمبود ۳۶ قلم دارو روبروست و با مدیریت و سهمیه بندی می‌توان با کمبودها مقابله کرد.

در ادامه انتظار مهدی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بااشاره به شایعات کمبود واکسن آنفلوآنزا افزود: هیچ کمبودی در توزیع واکسن آنفلوآنزا  در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سن مادران باردار و بارداری پرخطر در استان افرایش یافته است اظهار کرد: در سال گذشته تعداد مرگ مادران باردار استان ۱۷ مورد بود که امسال در۷ ماهه نخست سال تنها ۳ مورد بوده که نشان از کاهش آمار مرگ مادران باردار در استان است. در پوشش خدمات مراقبت دوران بارداری جز استان های برتر کشور هستیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  درخصوص شاخص های سلامت استان نیز گفت: آذربایجان غربی در شاخص بیماری های غیر واگیر براساس ارزیابی‌ها میانگین  ۵۴ درصدی و در حوزه مراقبت‌های بارداری میانگین ۹۵ درصدی را دارد که نشان از جایگاه خوب استان است.

رضا تقی زاده، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه جذب خیرین در خیریه های سلامت نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: شعبه های خیرین سلامت در ۱۷ شهرستان استان فعالند و طی سالهای ۹۵ و ۹۶ میزان ۲۲ میلیارد تومان به حوزه سلامت استان کمک کردند و در ۶ ماهه نخست امسال نیز حدود ۷.۵ میلیارد تومان کمک جمع آوری شده که یک رکورد محسوب می‌شود.

وی بااشاره به اینکه بخش پیوند آذربایجان غربی دومین مرکز پیوند کشور است افزود: تاکنون ۲۷۸۲ پیوند کلیه در این مرکز انجام شده که از این حیث جز استان‌های برتر کشور هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز گفت: ۴ پروژه بزرگ درمانی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۴ پروژه بزرگ درمانی ازجمله بیمارستان امام خمینی خوی، توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه، کلینیک و دی کلینیک تدبیر ارومیه و آزمایشگاه رفرانس ارومیه همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح خواهند شد.

حسنی با اشاره به اینکه کلینیک تدبیر ارومیه با ۳۰ تخت بستری و ۴ اتاق عمل افتتاح خواهد شد تصریح کرد: این کلینیک با هدف توسعه پدافند غیر عامل و حذف درمانگاه‌های غیر استاندارد محلی شهر احداث می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲۴ بیمارستان دانشگاهی در استان فعالیت دارند اظهارکرد: دانشجویان پزشکی با رعایت ضوابط واخلاق پزشکی و برای کسب تجربه درهمه این بیمارستان ها آموزش می بینند.

وی خاطرنشان کرد: از ۴ سال گذشته تاکنون ۱۳۸ تخت در بوکان، ۳۰ تخت در چالدران، ۵۰ تخت در بیمارستان مطهری ارومیه افتتاح شده و۶۸۳ تخت بستری و۱۴۰ تخت ال دی آر زایمان دراستان آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه  در سال آتی نیز حدود 1100 تخت عادی و ۱۸۲ تخت ویژه به استان اضافه خواهد شد که با متوسط کشوری برابری دارد، خاطرنشان کرد: از دوسال گذشته تا امروز ۱۳۰ دستگاه آمبولانس در مقاطع زمانی در سطح استان توزیع شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای طرح توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه با ۲۰ هزارمتر مربع و ۲۲۰ تخت از سال۹۵ شروع شد و با صرف اعتبار ۷۵ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: اولین داروخانه رباتیک کشور در ارومیه افتتاح می‌شود.

 جواد آقا زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اولین داروخانه رباتیک کشور با همکاری یک کشور فنلاندی ۱۳ آبان ماه سال جاری با وجود تحریم ها و مشکلات متناسب با تجهیزات روز دنیا در ارومیه افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص پروژه های بیمارستانی استان خاطرنشان کرد: اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با۲۰ هزار مترمربع با۱۵ میلیارد تومان هزینه ساخت ساختمان، آزمایشگاه مرجع رفرانس ارومیه،کلینیک و دی کلینیک تخصصی تدبیر ارومیه، توسعه بیمارستان مطهری ارومیه و بیمارستان امام خوی از جمله پروژه های مهم استان است در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح خواهند شد.

وی بااشاره به اینکه بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی شهید بهشتی ارومیه تغییر کاربری داده است، اظهار کرد: قرار است بیمارستان شهید بهشتی ارومیه به دلیل مشکلات مالی، معماری و سازه‌ای و مشکلات مقاوم سازی تغییر کاربری دهد که به ستاد دانشگاه علوم پزشکی استان تبدیل شده و در آینده افتتاح خواهد شد.

آقازاده ادامه داد: خط قرمز دولت، تامین دارو مردم است و با وجود تحریم هاو مشکلات مالی با سهمیه بندی و مدیریت وضعیت موجود می‌توان کمبود ها را جبران کرد.

وی بااشاره به اینکه افتتاح بیمارستان زنان ارومیه به دلیل بالارفتن قیمت مصالح و ارز با مشکل مواجه شده است، افزود: در صورت تامین اعتبار بیمارستان زنان ارومیه نیمه اول سال ۹۸ افتتاح خواهدشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به دلیل جلوگیری از تخلفات عطاری‌ها و شکسته بندی ها در سطح استان به یک مرکز طب ایرانی سنتی در ارومیه مجوز فعالیت داده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید