47220 حادثه تیراندازی و 11984 کشته در آمریکا در سال ۲۰۱۸ +نقشه

کدخبر: ۲۴۷۵۲۶
اقتصادنیوز: پایگاه اینترنتی مارکت واچ در مطلبی به تعداد حوادث تیراندازی و آمار کشته‌شدگان ناشی از آن در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مارکت واچ نوشت، به دنبال وقوع تیراندازی در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا که تعدادی کشته و مجروح برجای گذاشت، پایگاه اینترنتی مارکت واچ نگاهی به آمار تیراندازی‌های ناشی از نفرت، تعصب و نارضایتی در میان آمریکایی‌ها انداخت.

داده‌های مؤسسه «گان وایولنس آرشیو» نشان داد: فقط در سال ۲۰۱۸، ۴۷۲۲۰ حادثه ناشی از استفاده اسلحه در آمریکا رخ داده است که در نتیجه این حوادث ۱۱۹۸۴ نفر کشته شده اند. در واقع در یک روز، ۱۵۷ حادثه تیراندازی و ۴۰ مورد مرگ در آمریکا رخ داده است که این شامل ۲۲۰۰۰ حادثه خودکشی نمی‌شود. در میان همه کشته شدگان حوادث مرتبط با استفاده از اسلحه، ۵۴۸ نفر آن‌ها کودک و ۲۳۲۱ نفر آن‌ها نوجوان بوده اند.

داده‌های منتشر شده بوسیله این مؤسسه حاکی از آن است که در میان حوادث تیراندازی سال ۲۰۱۸، فقط ۱۴۷۸ مورد آن‌ها (۳.۱ درصد) مربوط به استفاده خشونت آمیز از اسلحه بوده است.

نقشه تعداد حوادث مرتبط با اسلحه در سال 2018

8865449_978

نقشه تعداد کشته شدگان حوادث مرتبط با اسلحه در سال 2018

8865448_580

مقامات آمریکا اعلام کردند در حادثه تیراندازی شهر پیتسبورگ، دست کم ۱۱ نفر کشته شدند. یک مرد ۴۶ ساله روز پنجشنبه به کنیسه «درخت حیات» در پیتسبورگ حمله کرد. وی هم اکنون در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

افزایش آمار‌های تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا باعث شده است بسیاری از مخالفان حمل سلاح خواستار ایجاد محدودیت در قوانین مالکیت و حمل سلاح شوند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جمهوری خواهان به شدت با تغییر قوانین مرتبط با اسلحه و محدود کردن حمل سلاح مخالف هستند. آن‌ها معتقدند اگر شهروندان اسلحه داشته باشند، می‌توانند امنیت خود را تضمین کنند.

به دنبال وقوع تیراندازی پیتسبورگ، ترامپ مدعی شد آنچه در پیتسبورگ رخ داد، ارتباط چندانی با قوانین مرتبط با اسلحه ندارد، بلکه این کنیسه باید از محافظان مسلح برخوردار می‌بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید