واکنش یک عضو مجلس خبرگان به نامه محمد یزدی

کدخبر: ۲۴۷۵۵۰
اقتصادنیوز: یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله شبیری زنجانی واقعا از نظر علمی و تقوایی قابل تجلیل و حرمت هستند، گفت: مرجعیت پشتوانه رهبری است و اگر تضعیف شود در واقع رهبری هم تضعیف ‌می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به نامه تند آیت‌الله محمد یزدی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله العظمی شبیری‌زنجانی از مراجع تقلید گفت: باید حرمت مراجع حفظ شود. ما پیوسته به قدرت و حرمت مرجعیت نیاز داریم. تشیع و مسلمانان به جایگاه مرجعیت نیاز دارند.

مرجعیت پناه جامعه در روزهای سخت است

او در این باره ادامه داد: در دوران انقلاب‌ اسلامی قدرت مرجعیت خود را نشان داد و ما همیشه به آن نیاز داریم. در روزهایی که مبادا که خدا پیش بیاورد، پناهگاه همه مسائل ما مرجعیت است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مرجعیت پشتوانه رهبری است و اگر تضعیف شود در واقع رهبری هم تضعیف ‌می‌شود.

هاشم‌زاده هریسی در توصیف شخصیت آیت‌الله شبیری زنجانی اظهار کرد:‌ آقای شبیری یک مرجع بسیار وارسته و با تقوایی است که در علم درایه ید طولایی دارد و از لحاظ تقوا هم یکی از متقین قابل وصف و ذکر است. ایشان هر عملی انجام دهد با احتیاط و با دقت است. ایشان یک روشی دارد مبنی بر اینکه به مسائل نگاه می‌کنند که در اسلام هست یا نه تا بدعتی ایجاد نشود. ایشان واقعا از نظر علمی و تقوایی قابل تجلیل و حرمت هستند و هر کاری را با احتیاط اخلاقی انجام می‌دهند.

او درباره بینش سیاسی آیت‌الله شبیری زنجانی افزود: وقتی آدم با تقوا و با علم و فضیلت باشد، بینش سیاسی مثبتی از آن تولید می شود که آقای شبیری هم این گونه هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید