افشاگری خبرنگار بی بی سی درباره ترامپ

کدخبر: ۲۴۷۶۹۸
اقتصادنیوز: خبرنگار بی‌سی‌سی با اشاره به مصاحبه سال ۲۰۱۲ خود با رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به رفتار نامناسب او در برابر یک خبرنگار زن پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، استفان مک گاورن از شبکه تلویزیونی بی سی سی به توصیف مصاحبه سال 2012 خود با دونالد ترامپ که در آن زمان یک تاجر بانفوذ بود، پرداخت و گفت ترامپ در طول آن مصاحبه سعی در تعریف از او داشته و او را فردی بسیار زیبا خطاب کرده است.

خبرنگار زن بی بی سی در اظهاراتی اعلام کرد ترامپ در طول این مصاحبه بسیار وحشت‌زده بوده است.

بنابر گفته مک گاورن، ترامپ به او گفته بود شما بسیار زیبا هستید من می‌خواهم به بیرون از اتاق مصاحبه بروم و به خودم برسم تا سر و وضعم بهتر باشد. اگر مصاحبه ما به این شکل انجام شود همه به تو زل خواهند زد و کسی به حرف‌های من گوش نمی‌دهد.

استفان مک گاورن گفت ترامپ این حرف‌ها را زد زیرا فکر می‎‌کرد این بهترین شیوه برای خلع سلاح کردن من ( در این مصاحبه) است.

او در ادامه گفت: او فکر می‌کرد به عنوان یک خبرنگار زن این بهترین چیزی است که می‌تواند به من بگوید. این مجری زن بی بی سی اعلام کرد هنوز هم فکر کردن درباره تعامل با ترامپ در آن مصاحبه حال او را بد می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز به تعریف و تمجید از یک خبرنگار زن پرداخته بود. در یک مورد که در اتاق بیضی کاخ سفید رخ داد او از لبخند یک خبرنگار زن تعریف کرد. رئیس جمهور آمریکا بارها برای این نوع برخورد با خبرنگاران زن مورد انتقاد قرار گرفته است.

ترامپ در سال 2015 و در طول مبارزات انتخاباتی خود نیز در جایی به توصیف مصاحبه خود با میزبان زن شبکه ان بی سی پرداخت و در آن از الفاظ نامناسب برای توصیف حالات او استفاده کرد.

بنابر گفته یک روزنامه‌نگار آمریکایی، ترامپ در اتاق کنفرانس کاخ سفید با خبرنگاران زن  نسبت به خبرنگاران مرد رفتار بسیار متفاوتی دارد.

ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری رز گاردن، سیسیلیا وگا، خبرنگار ای بی سی نیوز را با سخنان خود مورد اهانت قرار داد. ترامپ در این نشست خبری از این خانم خبرنگار می خواهد سوال خود را بپرسد و هنگامی که با مکث او روبرو می شود با تمسخر می گوید که او شوکه شده است و دارد فکر می کند؛ خبرنگار مذکور نیز پاسخ می دهد که فکر نمی کرده و حواسش نبوده و سپس ترامپ به او می گوید که «تو هیچ وقت فکر نمی کنی». این رفتار نامناسب ترامپ بعدها با انتقادات زیادی روبرو شد و کاخ سفید مجبور شد در بیانیه خود به نحوی آن را لاپوشانی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید